Forum > Färdiga produktioner

Bow35 HM pxm - Always

<< < (4/11) > >>

bow35:
Min fil börjar på ettan.

pxm:
Skall kolla den synkopen !!!!

mvh

Edit:
har tagigt fram mitt DAW och skulle kolla men kom inte ihåg
vart synkopen skulle vara-inlägget borta ????

mvh

Harmonica mike:

--- Citat från: pxm skrivet 08.02.2012, 12:45:29 ---Har ändrat ackorden-jobbar med trummorna för att komma nära orginalet nu
men att det fortfarande stämmer.

Här är nya filen::

mvh

--- Slut citat ---

Den här lät inte så dum tycker jag.Visst kan jag spela bas på detta,men det bir ju rätt enformigt i de två ackorden..Men vill du ha det Herik så lirar jag en åtta-16 takters loop..Åtta om jag spelar monotont..16 om det far iväg :)

Mike

pxm:
Här är filen utan den programmerade basen ifall Henrik vill ha riktigt baslir !!!

Em>Em>Am>Am hela tiden fram till
Dm9>G7b9>Cmaj9>G7>G7>G7>G7 och sedan allt om en gång till...

mvh

bow35:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 08.02.2012, 13:06:23 ---
--- Citat från: pxm skrivet 08.02.2012, 12:45:29 ---Har ändrat ackorden-jobbar med trummorna för att komma nära orginalet nu
men att det fortfarande stämmer.

Här är nya filen::

mvh

--- Slut citat ---

Den här lät inte så dum tycker jag.Visst kan jag spela bas på detta,men det bir ju rätt enformigt i de två ackorden..Men vill du ha det Herik så lirar jag en åtta-16 takters loop..Åtta om jag spelar monotont..16 om det far iväg :)

Mike

--- Slut citat ---
Ja gurorna är bra. Men beatet suger! Det är inte tight och dessutom är inte ettan på samma ställe i loopen som jag hade ettan. Det blir ett annat beat helt enkelt. Hörs inte det???!!! pxm: Försök att loopa min första fyra rakt upp och ner i 93 bpm. Det ska funka.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion