Forum > Demolåtar

Hogge - "Dangerous" med Yllet & Tommy Denander

<< < (11/12) > >>

Jocke:
Funderar på en helt annan sak än breaken... tycker att leaden krigar lite om utrymmet med både kören och gitarrerna... har inte upplevt det så i tidigare versioner... Kunde man locka ut Hogge lite manligt skorr (!)^^ genom att höja istället för att skära av basen?

Yllet:

--- Citat från: Jocke skrivet 26.06.2012, 00:51:54 ---Funderar på en helt annan sak än breaken... tycker att leaden krigar lite om utrymmet med både kören och gitarrerna... har inte upplevt det så i tidigare versioner... Kunde man locka ut Hogge lite manligt skorr (!)^^ genom att höja istället för att skära av basen?

--- Slut citat ---

Jag har inte hört några av de tidigare versionerna, så där kan jag inte uttala mig. Någon annan kanske kan styrka detta? Mer bas i rösten tror jag dock inte på då Hogge ligger ganska högt i register och har inte mycket att hämta under 180-200hz. Kanske bara är en fråga om volym, nu ligger sången tämligen "inbäddad" i ljudbilden, tyckte den passade så. Det var också ett medvetet val då jag vet att Håkan inte var 100% nöjd med sången, så jag eftersträvade att få den mer som en del av musiken.

mvh Jon

Jocke:
Det var bara en tanke... det har inte hörts innan - allt är mycket tydligare nu - bra jobbat - ska lyssna i bättre grejer i morrn - tror det blir bra! :)

hogge:

--- Citat från: Yllet skrivet 26.06.2012, 00:56:28 ---Mer bas i rösten tror jag dock inte på då Hogge ligger ganska högt i register och har inte mycket att hämta under 180-200hz.

--- Slut citat ---

Herrejävlar.. Jag är ju gammal yrkessoldat för bövelen.. Jag har en jäkla basröst  :P :rolleyes:
Eller inte?

Hur som helst. Här nedan är originalet. Jag är ju döv när det kommer till såna här lyssningar så jag är tacksam för att alla som kan och med bra lyssning kan hjälpa oss i detta..

[mp3=200,20,0,center]http://www.hoggez.se/music2012/Dangerous_nymix.mp3[/mp3]

Wernborg:

--- Citat från: Yllet skrivet 25.06.2012, 23:49:42 ---Hej vänner.

"Fixade till" brejket, som av någon anledning försvunnit från Hogges export ;) Kan det funka måntro? Eventuellt skulle man kunna lägga till ytterligare ett markernade "inslag" på virveln när de drar igång, kände mig inte helt säker på om det behövdes...

[mp3=200,20,0,left]http://jon.rinneby.se/musik/hogge_yllet_test_2.mp3[/mp3]

mvh Jon

--- Slut citat ---
Exakt så jag menade med baklängescymbal. Funkar tycker jag.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion