Forum > Demolåtar
Hogge - "Dangerous" med Yllet & Tommy Denander
egghuvud:
Hmm svårt att ge bra feedback. Jag har fattat att du inte vill att man skall kommentera själva ljudbilden eftersom du fixar den tillsammans med Freddi (?) så jag låter bli att säga mer än att det låter som en jämntjock gogga just nu.
Låten är väl inte så oäven. Sticket låter underligt men det kanske blir bra när det kommer på en sologitarr. En del av breaken känns också lite onaturligt konstruerade i sin nuvarande form, men allt det där går ju att ordna i produktionen. Vet inte vad jag skall säga mer. Lite tjatigt kanske, men en bra grundmelodi som är värd att jobba vidare med. :)
Fuzzbub:
Ahhh! Skönt med nåt som man vaknar till ordentligt till på morgonkvisten! Dessutom låter det VÄLDIGT bra i mina öron Hogge!
Det är ett sjuhellsickes driv och en medryckande melodi. Hoppas verkligen inte på perioder då du inte vill göra musik. Mera rock på KR! :)
En iakttagelse är att version nr. 1. låter råare i mina öron =bra! men att sen blir det mer "modernt" och basflubbigt utan att för den sakens skull gå
över gränsen. Jag gillar iofs. garagerock och punk a'la naturell så jag kanske inte är någon bra måttstock där...
Nya brygg-partiet sticker ut ordentligt vilket jag tror är absolut nödvändigt då det övriga är av malande karaktär. Nu fattas bara
ett ryyyyykande solo så är du i hamn tycker jag. Väldigt bra jobbat!! /Fuzz
hogge:
--- Citat från: egghuvud skrivet 03.02.2012, 10:05:30 ---Hmm svårt att ge bra feedback. Jag har fattat att du inte vill att man skall kommentera själva ljudbilden eftersom du fixar den tillsammans med Freddi (?) så jag låter bli att säga mer än att det låter som en jämntjock gogga just nu.
Låten är väl inte så oäven. Sticket låter underligt men det kanske blir bra när det kommer på en sologitarr. En del av breaken känns också lite onaturligt konstruerade i sin nuvarande form, men allt det där går ju att ordna i produktionen. Vet inte vad jag skall säga mer. Lite tjatigt kanske, men en bra grundmelodi som är värd att jobba vidare med. :)
--- Slut citat ---
Tjena Egghuvud. Jag är glad att Du försöker trots svårigheterna :)
Jag tror och hoppas att "geggan" nu är borta.. I den versionen som Du refererar till så hade jag lyckats få med någon sån mixhjälpsgrej (nåt demo).. Den är borta nu och jag hoppas att det inte längre geggar ihop sig!?
Vad gäller stick och annat "kladd" som fanns i tidigare versioner har även det raderats eller justerats och det som nu finns med kommer att stanna där om ingen har några bättre förslag..
Samma sak gäller tjatigheten - jag hörde inte riktigt detta då jag tyckte refrängen var asgrym och kunde inte tröttna... Men nu har de kortats ner och det blev mycket MYCKET bättre.. Tack för att Du öppnade mina ögon där..
Tack för lyssning, kommentar & hjälp// Hogge
--- Citat från: Fuzzbub skrivet 03.02.2012, 10:29:25 ---Ahhh! Skönt med nåt som man vaknar till ordentligt till på morgonkvisten! Dessutom låter det VÄLDIGT bra i mina öron Hogge!
Det är ett sjuhellsickes driv och en medryckande melodi. Hoppas verkligen inte på perioder då du inte vill göra musik. Mera rock på KR! :)
En iakttagelse är att version nr. 1. låter råare i mina öron =bra! men att sen blir det mer "modernt" och basflubbigt utan att för den sakens skull gå
över gränsen. Jag gillar iofs. garagerock och punk a'la naturell så jag kanske inte är någon bra måttstock där...
Nya brygg-partiet sticker ut ordentligt vilket jag tror är absolut nödvändigt då det övriga är av malande karaktär. Nu fattas bara
ett ryyyyykande solo så är du i hamn tycker jag. Väldigt bra jobbat!! /Fuzz
--- Slut citat ---
OJ... Grymt!!! Tack...
Jag ska försöka hålla rockfanan vajande framöver :lol: :wub:
Jag tror att jag nu fått till det bättre med nedanstående (senaste) versionen.. Nu är det - såvitt jag förstår just nu - bara gitarrsolot kvar (och mix etc.) men sen så får det vara bra.. Som låtbygge betraktat är den i mina ögon klar.. Men har någon kunnig människa här förbättringsförslag så är jag givetvis lyhörd.. Men mixen är ju, som Ni vet, ingen större idé att kommentera då Freddy (hoppas jag, om han orkar mer?) tar hand om den biten..
Tack igen för kloka & vänliga ord Fuzz!
Yyyyytterligare några (många) timmar senare!!:
Refränger nerkortade samt lite allmänt pill... Nu är den rätt så klar som låt betraktad. Givetvis ska det på ett gitarrsolo och sen ska det mixas lite av nån som kan... Men sen så... Yeee!
:P
Tokai:
ok, orkar faktiskt inte gå igenom alla versioner. Är den sista (senaste?) den längst ner på sidan? Nåja, jag lyssnar på den.
Ös är ordet! Vilket drag! Men upp med sången!! I mina öron drunknar den helt, men det är kanske så det ska vara?
Bra att du lägger in lite stopp här och var - det behövs pga det massiva kompet.
Är tveksam till introt med dubbla baskaggar. Tycker du ska skippa hela det partiet. I slutet återkommer rätt jobbiga baskaggar som känns nästan onaturliga (4 trummisar?)
hogge:
--- Citat från: Tokai skrivet 03.02.2012, 20:32:14 ---ok, orkar faktiskt inte gå igenom alla versioner. Är den sista (senaste?) den längst ner på sidan? Nåja, jag lyssnar på den.
Ös är ordet! Vilket drag! Men upp med sången!! I mina öron drunknar den helt, men det är kanske så det ska vara?
Bra att du lägger in lite stopp här och var - det behövs pga det massiva kompet.
Är tveksam till introt med dubbla baskaggar. Tycker du ska skippa hela det partiet. I slutet återkommer rätt jobbiga baskaggar som känns nästan onaturliga (4 trummisar?)
--- Slut citat ---
Tjena Tokai... Jag insåg att det blev ganska ointressant med alla versioner här, så jag tog bort alla utom den senaste..
Tack för lyssning & kommentar... Jag gillar trummorna där inledningsvis, men det är ju slutligen Freddy som är "The drum tech" så om det blir kvar efter slutmix är okänt i dagsläget.. De jobbiga baskaggarna i slutet av låten känner jag inte riktigt igen? Får lyssna igen.. Eller så försvann de i min senaste uppdatering? Men som sagt - jag ska kolla..
Vad gäller sången så är det bara en slaskis, så det ska meckas lite med den efterhand.. Jag ska ha Dina synpunkter i åtanke tills dess..
Tack igen!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida