Forum > Demolåtar

Hogge - "Dangerous" med Yllet & Tommy Denander

<< < (10/12) > >>

Asti:
Ljudbilden tycker jag är fin och gitarrspelet kanon, men för mig är detta inte någon av dina bästa låtar.
Avslutningen låter lite "klippt" när den startar. Kanske hade behövts ett virvelkaggeslag
eller liknande för att inleda den...? Men bra ös och bra sång!
/Asti t.f. ösregn

Jocke:
Snyggt sound! :)  Har ju gillat hur det låtit innan men inte haft upplevelsen av att kunna "pinpointa" instrumenten på det här viset förr. Ett steg i utvecklingstrappan är taget! :)

Edit. Håller med Asti om att det är lite rumphugget här och var men valde att bortse från det i den första kommentaren...^^

hogge:

--- Citat från: Asti skrivet 25.06.2012, 19:48:59 ---Ljudbilden tycker jag är fin och gitarrspelet kanon, men för mig är detta inte någon av dina bästa låtar.
Avslutningen låter lite "klippt" när den startar. Kanske hade behövts ett virvelkaggeslag
eller liknande för att inleda den...? Men bra ös och bra sång!
/Asti t.f. ösregn

--- Slut citat ---

Tack Asti..
Personligen gillar jag denna jättemycket. Men smaken är ju olika, som sagt. Vad gäller den konstiga starten efter breaket så håller Yllet på att fixa det precis.. Det var jag som hade klantat mig där.. Jag glömde skicka med trummorna där.. Öhhh..

Mvh Hogge t.f. klantarsle

--- Citat från: Jocke skrivet 25.06.2012, 19:56:48 ---Snyggt sound! :)  Har ju gillat hur det låtit innan men inte haft upplevelsen av att kunna "pinpointa" instrumenten på det här viset förr. Ett steg i utvecklingstrappan är taget! :)

Edit. Håller med Asti om att det är lite rumphugget här och var men valde att bortse från det i den första kommentaren...^^

--- Slut citat ---

Tack Jocke.. Du följer ju mig med stort flit även på Facebook, så jag vet att Du gillar detta,  :wub:  och för det är jag tacksam..
Jag tycker nog - med min lyssning, men mestadels baserat på Yllets erfarenhet, att detta är mycket renare och bättre på alla sätt. För övrigt är ju låten densamma som tidigare..
Vad gäller breaket så se mitt tidigare svar..

Yllet:
Hej vänner.

"Fixade till" brejket, som av någon anledning försvunnit från Hogges export ;) Kan det funka måntro? Eventuellt skulle man kunna lägga till ytterligare ett markernade "inslag" på virveln när de drar igång, kände mig inte helt säker på om det behövdes...

[mp3=200,20,0,left]http://jon.rinneby.se/musik/hogge_yllet_test_2.mp3[/mp3]

mvh Jon

hogge:

--- Citat från: Yllet skrivet 25.06.2012, 23:49:42 ---Hej vänner.

"Fixade till" brejket, som av någon anledning försvunnit från Hogges export ;) Kan det funka måntro? Eventuellt skulle man kunna lägga till ytterligare ett markernade "inslag" på virveln när de drar igång, kände mig inte helt säker på om det behövdes...

[mp3=200,20,0,left]http://jon.rinneby.se/musik/hogge_yllet_test_2.mp3[/mp3]

mvh Jon

--- Slut citat ---

Det där tyckte jag blev jätteläckert.. Gillar när Du tar lite egna initiativ - för såna där effekter fattar jag inte alls hur man få till... Coolt...
 :wub: :lol:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion