Forum > Demolåtar
Hogge - "Dangerous" med Yllet & Tommy Denander
hogge:
Känns, otroligt nog, som om denna får gå iväg på mix redan i helgen..
Nu ska ju egentligen den svenska plattan vara i fokus, men när man får meddelanden som nedanstående på gästboken, så inser man ju att även de icke svensktalande måste få sitt...
:P :lol: :rolleyes:
Omg!
Im not saying this to be nice. I love that song (Dangerous), It's pretty damn good. It had my whole body tingling and I didnt even know I liked Heavy Metal. It seriously made me want to be all over you!
Angel (USA) 2012-02-03 23:53
:lol:
Jocke:
Jävlar i min lilla låda - här händer det grejer! :) "Gillar!"
pxm:
får litet vibbar av phil lynott och gary moore när refrängen sjungs.
tuffa småriff här och var men saknar ett starkt gitarrsolo som bryter av litet
bara så är det i hamn.bryggan bryter ju upp och jag gillar pausen innan reffen sjungs igen.
bra låt,hogge...
mvh
MaxB:
Kul med drag. Lägger jag märker till att du i D-dur omväxlande alternerar mellan F# och F.
Har du tänkt på det? Fiffigt att i en del av låten ofta återkomma till F# sen i andra passager ofta återkomma till F istället för F#. Nån som förstår vad jag menar? :wacko:
hogge:
--- Citat från: Jocke skrivet 06.02.2012, 15:16:38 ---Jävlar i min lilla låda - här händer det grejer! :) "Gillar!"
--- Slut citat ---
Jätteroligt!!! Tack så mycket Jocke!!! :wub:
--- Citat från: pxm skrivet 06.02.2012, 20:24:24 ---får litet vibbar av phil lynott och gary moore när refrängen sjungs.
tuffa småriff här och var men saknar ett starkt gitarrsolo som bryter av litet
bara så är det i hamn.bryggan bryter ju upp och jag gillar pausen innan reffen sjungs igen.
bra låt,hogge...
mvh
--- Slut citat ---
Oj vilka vibbar... det var inte illa alls :D
Gitarrsolo kommer, men där får jag hänga upp mig på Freddy (som vanligt).. Klarar ju inte att sola själv :angry:
Tack så mycket för kommentar & lyssning!!
--- Citat från: MaxB skrivet 06.02.2012, 21:51:51 ---Kul med drag. Lägger jag märker till att du i D-dur omväxlande alternerar mellan F# och F.
Har du tänkt på det? Fiffigt att i en del av låten ofta återkomma till F# sen i andra passager ofta återkomma till F istället för F#. Nån som förstår vad jag menar? :wacko:
--- Slut citat ---
Tack MaxB.. Jag förstår "kul med drag", men sen tappar Du mig... D-dur? F, F#... Är'u full eller?? Sånt där begriper ju inte jag vet Du väl :lol:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida