Forum > Färdiga produktioner
Dividend, Asti, Marre - Kan du se mig
Asti:
--- Citat från: jonnerstone skrivet 09.02.2012, 22:12:19 ---Jag kör väl en liten kommentar här. :)
Till att börja med ett jäkligt bra co-lab. Smakfullt och en bra melodi som sätter sig kvickt. Snyggt stråkarr och gitarr och formidabla röster. Hör att Astis röst krockar frekvensmässigt med ackeguran på några ställen där det bumlar till, kanske värt att kolla upp (kanske räcker med att eq:a reverbet på sången?). Personligen skulle jag dock vilja ha torrare sång, tycker det passar bättre i i sådana här smakfulla arrangemang. Därav ser jag heller ingen poäng med att Marre ligger ännu längre bak i mixen än Asti. Tycker att hennes stämma borde ligga klistrad mot Astis. (lite som stämmorna i Robbie Williams & Nicole Kidmans version av "Something Stupid). Vid lyssning i lurar så hör jag också att Marres röst lutar åt höger, anar en dub (eller 3:e stämma?) som ligger i vänstra men den väger inte upp känslan av att det lutar åt höger.
Inte mycket andra tips eller klagomål att komma med ;) Vackert som få :wub:
Micke
--- Slut citat ---
Tack för värmande ord! Det är väldigt snabba och effektiva colabs med Per och Maria! Väldigt kul.
Tror du har helt rätt ang reverbet och mixen av stämmorna! Kan ev vara en gitarr som är "bumlig".....
/Asti t.f. krock-idol
bjurte:
Oj !! Denna hade jag missat!!
Fii fanken va vackert och passande arrat!!
Det enda som kan störa lite är att Sångens Reverb är lite burkigt,men det är verkligen bara petitesser! ;)
Ps. Sen tycker jag inte att det är 'överreverberat' :D Men kanske fel 'rum'.
Dividend:
Tack bjurte. Satt imorse och verbade till den här, mest på slutet. Ändrade inte rummet men det kanske jag borde, burkigheten beror på vad? Hur isåfall? Öka dess storlek?
Tack :)
(Ny verre i första inlägget)
bjurte:
Jag tror att det skulle räcka med att skära av lite botten på reverbet,fast nu försvann ju reverbet nästan helt!! ;)
Nä,när jag lyssnat lite till så är det nog ganska perfekt nu,Stanna där.
jonnerstone:
Mycket bättre. Men det är nåt konstigt med Marres stämma i sista refrängen. Är det en otight dub eller vad är det? Det låter som ett man lagt på ett slapdelay. Det passar kanske in en rockabilly låt, men inte här. :) Skit i dubbar, låt det enkla komma fram. En Asti och en Marre. Fixar du det så är du hemma enligt mig!
Micke
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida