Forum > Färdiga produktioner

Dividend, Asti, Marre - Kan du se mig

<< < (7/11) > >>

Dividend:
Det är som jag har klippt till gitarrspåret så att två plonk som båda låg lite fel åt motsatt håll, hamnade bredvid varandra. (Om vi snackar om samma ställe?)
Upplevde det inte själv som störande... Reverbet ja, kan minska det ytterligare i början av låten, sen tycker jag vi slänger över den här till färdiga?

--- Citat från: MaxB skrivet 07.02.2012, 00:37:20 ---Mums så mjukt och skönt samarbete. Har inte hört tidigare. Härliga insatser från alla inblandade.
Vid 160 kunde lead och kör vara lite mer tajt men i helheten är det inget man tänker på egentligen.

--- Slut citat ---

Hej, kul att du gillar!
Märker inte av nån otajthet själv, menar du nån otajthet som kan fixas till i mixen eller?

Tack för lyssningar Max och LH!

Asti:
Light Head - Kan inte höra att gitarren faller ur rytmen vid 110....kanske är som du säger något reverb-/delayrelaterat....?
MaxB - Håller med om att det är lite otajt runt 160, men tycker inte det stör speciellt.
Div - Klipper du in plonk i mina gitarrspår???  :D
/Asti t.f. svamlare

jonnerstone:
Jag kör väl en liten kommentar här.  :)

Till att börja med ett jäkligt bra co-lab. Smakfullt och en bra melodi som sätter sig kvickt. Snyggt stråkarr och gitarr och formidabla röster. Hör att Astis röst krockar frekvensmässigt med ackeguran på några ställen där det bumlar till, kanske värt att kolla upp (kanske räcker med att eq:a reverbet på sången?). Personligen skulle jag dock vilja ha torrare sång, tycker det passar bättre i i sådana här smakfulla arrangemang. Därav ser jag heller ingen poäng med att Marre ligger ännu längre bak i mixen än Asti. Tycker att hennes stämma borde ligga klistrad mot Astis. (lite som stämmorna i Robbie Williams & Nicole Kidmans version av "Something Stupid). Vid lyssning i lurar så hör jag också att Marres röst lutar åt höger, anar en dub (eller 3:e stämma?) som ligger i vänstra men den väger inte upp känslan av att det lutar åt höger.

Inte mycket andra tips eller klagomål att komma med  ;) Vackert som få  :wub:

Micke

Dividend:
Tack för tankar :). Jag fixar de här grejerna så fort jag får möjlighet! REverb/delay noterat (riktat till både Asti och J.)
Jag gör en Robbie/Nicole-tolkning av den här och slänger upp.

Tack!

Marruschkka:

--- Citat från: jonnerstone skrivet 09.02.2012, 22:12:19 ---Jag kör väl en liten kommentar här.  :)

Till att börja med ett jäkligt bra co-lab. Smakfullt och en bra melodi som sätter sig kvickt. Snyggt stråkarr och gitarr och formidabla röster. Hör att Astis röst krockar frekvensmässigt med ackeguran på några ställen där det bumlar till, kanske värt att kolla upp (kanske räcker med att eq:a reverbet på sången?). Personligen skulle jag dock vilja ha torrare sång, tycker det passar bättre i i sådana här smakfulla arrangemang. Därav ser jag heller ingen poäng med att Marre ligger ännu längre bak i mixen än Asti. Tycker att hennes stämma borde ligga klistrad mot Astis. (lite som stämmorna i Robbie Williams & Nicole Kidmans version av "Something Stupid). Vid lyssning i lurar så hör jag också att Marres röst lutar åt höger, anar en dub (eller 3:e stämma?) som ligger i vänstra men den väger inte upp känslan av att det lutar åt höger.

Inte mycket andra tips eller klagomål att komma med  ;) Vackert som få  :wub:

Micke

--- Slut citat ---

Tack för vettiga synpunkter Jonnerstone, jag hålller med dej oxå, om en aningens torrare lead-sång att det kanske ska vara mer av en duett på just den här låten då :)

Per får testa vidare, spännande här med utvecklingen av den :D

En kanon-låt du gjort här Per :rolleyes:

/Marre

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion