Forum > Demolåtar

Ny dancelåt på G ! :)

<< < (4/4)

MaxB:

--- Citat från: perrra skrivet 16.02.2012, 20:11:24 ---MAXB var är du ?!?!?! Jag vill ha din kommentaaaar!!! :D  :wub:

--- Slut citat ---

Skitstövel, du förtjänar inte denna röst!  :lol:
Ändra i sångmelodin så att hon istället går upp i tonläge vid den här delen:

Memories
Echoes inside
Breaking free
Changing my life

Nu blir det en tjatig upprepning i melodin vid de första två raderna (Memories...).
Improvisera fram andra uppåtgående toner i sången istället, waila eller nånting annat än samma förutsägbara melodi!
Och säg inte att jag är för sent ute med den här hjälpen! Fixa det bara!

Åsså gör ni en video där hon sjunger och dansar sig svettig på scen och massorna dansar så svetten stänker! En hit!

Och Perra, skriv in Perra - Ny dancelåt på G i rubriken i ditt första inlägg i tråden, så ser man vems låt det är.

Light Head:
What to say,,

Snyggt, välproddat, bra sångröst, för att inte säga riktigt bra sångröst!

DÖTRIST låt! (Hold it, skall förklara!)

Man hör ju mer eller mindre "Bidrag nummer 3, text och musik av..."

Ett "melodifestivalbidrag" som med lite tur och framför allt lite tyngre uppbackning med någon "känd" person från svensk scen skulle kunna gå till någon sorts semifinal men sedan skulle det vara stopp och låten skulle aldrig mer höras någon stans.

Varför då?

Hm, den innehåller precis allt som alla andra låtar i denna genre innehåller. Rubbet! Ingen överraskning någon stans, inte ett enda ljud är på något sätt möjligt att särskilja från någon annan låt..

Vad skall förändras, för att jag skall gilla detta?

Hm,, några tips,, köp en GAMMAL synt, gör ljuden själv, testa annat tempo, testa med analoga effekter... våga hitta något som sticker ut!

(Och, NEJ jag är inte någon bättre musiker, eller bättre låtskrivare! Men vet inte riktigt hur jag på annat sätt skall kunna bidra för att kunna ge Perra en injektion som kanske skulle kunna pusha honom till toppen än genom att berätta hur jag spontant känner. Helt uppenbart har Perra ambitioner som är långt högre än mina!!)

Peace, och jag hoppas verkligen att du lyckas hur bäst som helst!!

Dividend:
Det låter som nån låt jag redan hört.. Eller två.. Eller femton... 1015 andra låtar låter så här.

Nämen, allvarligt. Det låter snyggt om ljuden och sångerskan, men det är total brist på innovation.

Försök tänk som så att "Den person som gjorde den här låten (musik som låter så här) första gången - hur tänkte han/hon?" nästa gång.

spacetrucker:
Inte alls min musik detta. För mig känns den precis lika bra (eller dålig) som sån här musik skall låta. Det låter precis som på radion.

Space

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion