Låter fint detta!
Min första tanke är att jag vill ha mer elgitarr och kanske lite mindre acke... Orgeln är kanon! Kanske lite mer piano i ackordväxlingarna i versen (...4/1...) Kanske hjälpa till med lite cymbaler? Absolut mer elgitarr - hör knappt solot... Va bra sången har blivit - det haltade lite lite i början! Kanske lite för stor bredd på sången - men jag lyssnar i lurar - det blir alltid bredare... På det stora hela - jättebra - jobba på medan du har flow! 
Tack för värdefull feedback som får mig att reflektera!
Elgitarr Man skulle kunna ha mer elgitarr men jag är inte säker att jag vill. Många instrument som vill ha mer
Akustisk gitarr Har också försökt få fram renare ljud och mer volym på akustiska gitarren men nu hörs den kanske liite för mycket istället? Jag tror det...
Orgel Har också eq:at och därefter plockat fram mer av orgeln men vill ta fram den ännu lite mer på några håll.
Piano Mr Ray - gratisplugg, ska troligen Matteman lägga om. Han funderade på om den skulle ligga på, lite mer. Verkar vara din tanke också.
Trummor Har hört av Perowitch att man skulle ha mer av trummorna också. Kanske skulle det ge mer av cymbal, som du tipsar om.
Bas Basen har jag försökt plocka fram mer av i denna version.
Sång Den sång jag la igår kväll är jag nöjd med, förra verrens sång var osäker och svajig den här känns starkare och har en liten raspighet i stämbanden, som jag gillar. På leadsången har jag en liten widener den är väl inte så bred? Men körerna ligger bredare. Jag mixar och lyssnar alltid i lurar men har inte tänkt på att sången är för bred. Tycker det är fiffigt att kör i första refräng sjunger samma toner som lead - i andra refräng sjunger samma stämma mot ensamma leaden, d.v.s. lite förändring under tiden låten rullar på.
Det är ett riktig finlir att få till mixen - roligt, utmanande och svårt.
Mycket bra!
Och nu upptäckte jag för första gången "hickan" i textflödet! En textrad är
When time is coming to an end
It won't matter the time you spend
Och där var det tänkt att l-ing, th-ing, dr-ing skulle komma in. Visste att det var något. Nu fungerar det ändå väldigt bra men sushikänslan att något inte stämde har suttit i länge. 
Jag har inte hittat rätt utrymme där jag kan få det in i "flowet" som är nu. Hoppas sushikänslan kan acceptera det!

Tycker det var roligt att jag hittade det sista upprepande "It won't last" tillsammans med vers 1 och 2 i snabbrepris, på slutet. Det blev en rolig lösning, för att få in rytmiken i utrot av låten.