Forum > Demolåtar
Henrik - Hemaja
bow35:
Kort sak, en lördagskväll. Tyckte det blev ball rytm.
Längd: 40 sek ca
Bpm ?
[mp3=200,20,0,center]http://henriklarssonbauman.com/musik/hemaja.mp3[/mp3]
Edit: ny verre med leadsong [mp3=200,20,0,center]http://henriklarssonbauman.com/musik/hejamatwist.mp3[/mp3]
Gurano:
Hej
Du borde försöka jobba bort bruset på dina inspelningar. Den är ganska hög som det är nu.
Skulle även önska en mer variation i din "sång"
Gurano
bow35:
Bruset tror jag inte jag rår mig på. I denna var det inte mycket variation i sång. Var mest beatet som var ball.
Tack för kommentar.
Har en liten förhoppning att någon solar ovanpå. Kan få kopiera och klistra så den blir längre.
Gurano:
--- Citat från: bow35 skrivet 29.01.2012, 14:51:01 ---Bruset tror jag inte jag rår mig på. I denna var det inte mycket variation i sång. Var mest beatet som var ball.
Tack för kommentar.
Har en liten förhoppning att någon solar ovanpå. Kan få kopiera och klistra så den blir längre.
--- Slut citat ---
OK, men bruset går säkert att jobba bort vid just inspelningstillfället.
När du spelar in - följer du en metronom då eller spelar du in som du känner? Om någon framöver vill göra pålägg på dina alster så är det mycket lättare för denna/dessa om det är en känd bpm på låten (alltså mitt tips är att spela in efter en metronom). Det underlättar för alla.
Gurano
bow35:
--- Citat från: Gurano skrivet 29.01.2012, 14:56:09 ---
--- Citat från: bow35 skrivet 29.01.2012, 14:51:01 ---Bruset tror jag inte jag rår mig på. I denna var det inte mycket variation i sång. Var mest beatet som var ball.
Tack för kommentar.
--- Slut citat ---
OK, men bruset går säkert att jobba bort vid just inspelningstillfället.
När du spelar in - följer du en metronom då eller spelar du in som du känner? Om någon framöver vill göra pålägg på dina alster så är det mycket lättare för denna/dessa om det är en känd bpm på låten (alltså mitt tips är att spela in efter en metronom). Det underlättar för alla.
Gurano
--- Slut citat ---
Jag vet inte hur jag skulle jobba bort brus vid inspelningstillfälle.
Spelar oftast in som jag känner. Tycker det är svårt att inte få med metronom på inspelningen när jag använder sådan. Fast jag då har den i lurarna.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida