Forum > Färdiga produktioner

Flest ackord när han dör vinner - Jazzfusion - Titel: 5 pm

(1/6) > >>

Wernborg:
LÅTNAMN: 5 p.m.
ARTIST/GRUPP: Wernborg
GENRE: Jazzfusion
LÅTLÄNGD: 5,40
KOMPOSITÖR: W
PRODUCENT: W
EV. MEDVERKANDE: -
INSPELNINGSÅR: Kan ha varit 1999, minns inte exakt.

Det är ju på modet med jazzfusion här på Kontrollrummet nu. Vill ju inte vara sämre så jag slänger upp ett gammalt alster från 1999. Lyckade knö in en hel del ackord och skalor, säkert till mångas förtret, men pxm kanske går igång?  :D

Bara för att nörda till det lite extra så kan ni följa med i noterna, här: Noter till 5 p.m.

Vore kul med kommentarer även om jag laddat upp på "färdiga" och trots att jag inte kommer ändra i denna.

Eddi:
Skön laidback jazzfusion, gitarren är torr som fnöske :)
Om det varit en låt under progression så hade jag tyckt att syntflöjten höll på lite för länge och att pianosolots ljud knäckte lite men nu är det ju inte det så då säger jag inte det. Skön låt har du skrivit den själv W har du någon referenslåt skulle vara kul att lyssna på.

Wernborg:
Tack Eddi. Ja den är min egen. Referenslåt? Vill du ha mer fusion?

equality:
Så skall en slipsten dras. Lite av en fusionsugen Grusin med Ritenour? Första gitarren är en Epiphone och den andra är Ibanezen  -_-  :D
Bäst gillar jag pianosolot. Jag vet att du inte vill ändra men lite olika rytm- / taktfigurer som hottar upp och coolar ner hade varit intressant.

Eddi:

--- Citat från: Wernborg skrivet 28.01.2012, 20:14:52 ---Tack Eddi. Ja den är min egen. Referenslåt? Vill du ha mer fusion?

--- Slut citat ---
Nja egentligen gillar jag inte jazz så mycket men i den här tappningen är det bra så därför undrade jag om du hade någon referensfusion som låter ungefär lika mycket jazz när du gjorde den här  - om du nu fattar mitt svammel :P

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion