Forum > Demolåtar
Eddi - Esolante Ny version
Asti:
Här saknas inte feeling! Snygga distade gitarrljud du får fram. Vad använder du? Hårdvara/mjukvara?
Det är befriande att ge sig hän ibland i sådana här gitarr-orgier! :)
/Asti t.f. orgienisatör
Eddi:
--- Citat från: Asti skrivet 26.01.2012, 13:56:37 ---Här saknas inte feeling! Snygga distade gitarrljud du får fram. Vad använder du? Hårdvara/mjukvara?
Det är befriande att ge sig hän ibland i sådana här gitarr-orgier! :)
/Asti t.f. orgienisatör
--- Slut citat ---
Ackorden lirar jag med en Peavey neckmick med singlecoilinställningen och Line6 Lux Verb Chorus och solona med min Jedson Les Paul neckmick humbucker och Line 6 Spinal Puppet. Som jag svarade HM förut. Till det min bas Gold och Superiordrummer.
Jag gör ju normalt "pianolåtar" och nästan aldrig något som utgår från gura - men den här funkar i harmonierna hör jag så jag tänker lägga om sologitarrerna på ett mer behärskat sätt så hoppas jag att det blir både bättre struktur och mer feeling.
Tack för tyck Asti :D
pxm:
Det kan bli jätteskön gitarrmusik ju !!!!!
Harmonierna är som du säger sköna och de verkar ju fungera
bra för dig att spela solo över så varför inte ????
GO 4 IT !!!!!!
(väntar med spänning !)
mvh
bjurte:
Japp,skönt feeling och sound..
NorraMagasinet sammanfattar allt i ett ord..(Tror faktiskt att det är den allt för tidigt bortgångne Garry Moore som spelar det stycket)
Nu kan dom Reggae-rocka där uppe han och Stig-Vig :wub:
Eddi:
Jag ville egentligen spela om solona men den första soloinspelningen blev så infernaliskt bra laugh så den har jag behållt och plockat bort det andra solot - tänket är att komplettera med det såsmåningom - dessutom har jag lagt till en orgel.
Frågan nu är väl ungefär som så: Finns det en botten här eller är det redan nu för dåligt med trummor o bas (som jag använt en gitarrpreset för)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida