Kontrollrummet

Jazzy JT and the Tremolos gör comeback - Ny version 28/1

gäst · 11 · 1163

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jay Thomas

  • Gäst
Åtminstone i formen, gissa guran och mikläge tillsammans med annat slafs. Inte särskilt synkat men kul var det...


http://soundcloud.com/busstop18/


120128 Ny, renare version för vidare utveckling

Inga trummor, ingen orgel. Däremot en halsmikad Strata som lirar med och ibland mot...


http://soundcloud.com/busstop18/country-delight
« Senast ändrad: 28.01.2012, 16:23:54 by Jay Thomas »


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
hm... Pållen med Neck o Vocoder?
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Jay Thomas

  • Gäst
hm... Pållen med Neck o Vocoder?

Nope. Guran är körd genom en Fender Mustang in i en SM57a som är kopplad i RME'n. Inga filter andra än stärkarpreseten.


Jay Thomas

  • Gäst

Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Skumt sound. Stallmik? Låter nästan som du har en whawha påslagen i kedjan. Och ingen ton uppskruvad på gitarren. Är det din nya RG?


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Glömde. Ett jädra bra tema. Det skulle kunna bli riktigt riktigt slickt med lite slip.


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 637
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Jag gissar på en elgitarr och mickläge on... :unsure:
Gillar också temat! Tajta till spelet och variera trummorna, så blir det fint!
Orgeln har ett skönt sound.
/Asti t.f. förståsigpåare
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Jay Thomas

  • Gäst
Skumt sound. Stallmik? Låter nästan som du har en whawha påslagen i kedjan. Och ingen ton uppskruvad på gitarren. Är det din nya RG?

Nope, inte Ibben. Det finns en ledtråd i titeln men det är nog mest för den östniska delen av KR.
Ingen whawha alls, preseten i stärkaren är ren och fin utan det är helt enkelt nedre äggläget på Stratan med all diskant helt nedskruvad och ett litet försök till "flageolettumme". :)

Glömde. Ett jädra bra tema. Det skulle kunna bli riktigt riktigt slickt med lite slip.

Tack Wernborg! :) Jo, det blir nog till att putsa på detta. Hade otroligt svårt att hitta bra bastoner, så det blev mest ett experiment. Orgeln är för mig betydligt lättare att handskas med. ;)

Jag gissar på en elgitarr och mickläge on... :unsure:
Gillar också temat! Tajta till spelet och variera trummorna, så blir det fint!
Orgeln har ett skönt sound.
/Asti t.f. förståsigpåare

Tack Asti och det är helt rätt, som ovan skrivet. ;)
Jo, jag får meka mer med den då temat är bra, behöver bara lite mer avbrott och inte bara i trummorna...


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Skumt sound. Stallmik? Låter nästan som du har en whawha påslagen i kedjan. Och ingen ton uppskruvad på gitarren. Är det din nya RG?

Nope, inte Ibben. Det finns en ledtråd i titeln men det är nog mest för den östniska delen av KR.
Ingen whawha alls, preseten i stärkaren är ren och fin utan det är helt enkelt nedre äggläget på Stratan med all diskant helt nedskruvad och ett litet försök till "flageolettumme". :)

Försvarstal:
Då var jag ju på rätt spår i alla fall. En whawha är ju egentligen ett svepbart filter bara.  :D


Jay Thomas

  • Gäst
Skumt sound. Stallmik? Låter nästan som du har en whawha påslagen i kedjan. Och ingen ton uppskruvad på gitarren. Är det din nya RG?

Nope, inte Ibben. Det finns en ledtråd i titeln men det är nog mest för den östniska delen av KR.
Ingen whawha alls, preseten i stärkaren är ren och fin utan det är helt enkelt nedre äggläget på Stratan med all diskant helt nedskruvad och ett litet försök till "flageolettumme". :)

Försvarstal:
Då var jag ju på rätt spår i alla fall. En whawha är ju egentligen ett svepbart filter bara.  :D

 :lol:

Nu finns det en ny, kanske mer utvecklingsbar version i trådhuvudet. :)
Skippade trummorna och orgeln, drog in en gura till istället och lirade om allt. Kanske någon hittar en sångbar melodi i detta bakgrundsalster?