Forum > Demolåtar
Eddi - I want you honey - f.d.PXM Cover
Jay Thomas:
Du får nog se dig slagen i denna genre av PXM! Även om du var på väg så kördes du om. ;)
Gurano:
--- Citat från: Eddi skrivet 24.01.2012, 10:17:49 ---Ihåg är väl ett militärt ord från början där soldaterna skulle ha mod inför fienden dvs komma i håg...
--- Slut citat ---
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 24.01.2012, 09:37:13 ---Således inget allvarligt utan ett kort reflekterande av..ja det kommer jag inte ihåg.Lustigt ord "ihåg"..Låne ord,måste slå upp det :P
Mike
--- Slut citat ---
Håg härstammar från det fornnordiska. Det kan t.ex. kännas igen genom Odens två korpar som heter Hugin och Munin som just betyder håge och minne...men du nosar på innebörden där Eddi.
Gurano
Eddi:
--- Citat från: Jay Thomas skrivet 24.01.2012, 10:29:28 ---Du får nog se dig slagen i denna genre av PXM! Även om du var på väg så kördes du om. ;)
--- Slut citat ---
:lol: jag är förkrossad.
--- Citat från: Gurano skrivet 24.01.2012, 10:43:24 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 24.01.2012, 10:17:49 ---Ihåg är väl ett militärt ord från början där soldaterna skulle ha mod inför fienden dvs komma i håg...
--- Slut citat ---
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 24.01.2012, 09:37:13 ---Således inget allvarligt utan ett kort reflekterande av..ja det kommer jag inte ihåg.Lustigt ord "ihåg"..Låne ord,måste slå upp det :P
Mike
--- Slut citat ---
Håg härstammar från det fornnordiska. Det kan t.ex. kännas igen genom Odens två korpar som heter Hugin och Munin som just betyder håge och minne...men du nosar på innebörden där Eddi.
Gurano
--- Slut citat ---
Bara nosar? :P
Harmonica mike:
Rolig tråd det här med några underfundiga slutsatser :D
Nosar,ja så länge du inte sniffar sånt där vitt pulver eller äter sånt där brunt snus så är det hel okej :lol:
Ihåg - tack Göran och i viss mån Eddi - jag försökte bara vara rolig,inte så lätt i skrift dock.ehhhhhhmm
Mike
equality:
mixa o lyd nu!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida