Lysande blått men slutet Eddi slutet

Schysst blåvisa som surar nåt förskräckligt - och min favorit genre -

vilket leder mig till:
Visa - rytmik/harmoni/lyrik i samspråk sprunget ur upplysning
Visar - ja jag fattar
Visare - vad är klockan?
Visat - Tv kanaler utan tilläggsgrundutbud A i stavningen
Visade - här går jag bet
Vinsats - Något man satt i syfte att berusa sig själv och sin omgivning.Hembränt på ren svenska.
Vi(t)saren Micke

Lite allvarligare då:
Det är ju det här som är det fina,man både kan och får leka med musiken.De flesta genier blir ju sågade av samtiden.Ingen vet hur framtidens musik kommer att gestalta sig..Hiphop kommer kanske att vara lika blase som rootblues är i den oinvigdes öra,eller jazz för den delen.
Så länge det finns ett öra som kan höra svängningarna så får vi stå ut eller digga.
Om ett träd faller i skogen och inget öra/MIKROFON är tillgängligt,så hörs det ingenting - intressant men så är det.Ungefär som när en låt på KR slinker igenom första sidan utan kommentarer,fast det finns fotspår i smöret som avslöjar närvaro - ibland en hel flock.Men det är en annan diskussion som gått varm i andra trådar och utmynnade i diverse otryckbara utsagor,så det ämnet lämnar vi.
Rock on mate och jag är för fler vilda experiment.Det kanske inte mynnar ut i så många sålda plattor,big deal hela musikbranschen är i gungning.
Och på KR gungar det gott,ja det var ju det jag skulle säga - men for iväg lite..

Således inget allvarligt utan ett kort reflekterande av..ja det kommer jag inte ihåg.Lustigt ord "ihåg"..Låne ord,måste slå upp det

Mike