Forum > Demolåtar

Em13Vamp och...Sweet Sourcreme´chips Alone med bow35 !!!!!(längst ned i tråden)

(1/4) > >>

pxm:
Nu har jag lugnat ned trummorna (och försökt fixa dem bättre.) och bytt gitarrljud (till ett torrare) och spelar sakta.
Har bytt till Cubase igen-det är enklare tycker jag-än Studio One.

Hoppas att det blev något bättre....

Basen är litet tråkig för jag kan bara programmera i C och Cm.(Tangenter är rena snurren för mig)

mvh

MaxB:
Prova att göra något med tre vanliga skomakar-ackord och sjung en melodi till. Prova sen att ta ut melodin på elgitarren och spela melodin där.

bow35:
Guran med plocket sitter bra mycket tightare än guran med ackorden?!
Gör om ackordguran så kan det bli bra.
Du har en crazy stil.

Dividend:
Det här hade låtit grymt om det bara spelats tightare. Kompguran ligger för sjutton och släpar en halvtakt efter leaden.

Men det låter Mahavishnu. Kunde önskat fler konstpauser, som jag sagt tidigare, t ex längre noter i partier för att sedan låta allt ta fart igen. I och för sig, där kom en :)

--- Citat från: MaxB skrivet 22.01.2012, 20:04:36 ---Prova att göra något med tre vanliga skomakar-ackord och sjung en melodi till. Prova sen att ta ut melodin på elgitarren och spela melodin där.

--- Slut citat ---

All musik behöver ju inte låta som din Max?

MaxB:
True, true...  B)
Tack och lov gör den inte det heller. Min musik skulle nog aldrig spelas i radio, så den stora massan av musik (som spelas i radio) låter inte som min, tvärtom. Och det är tur det, tycker de flesta.  ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion