Forum > Demolåtar
Mixolydian Riff Machine
equality:
Musikalisk kaosteori i praktiken eller så. Svårsmält men ganska kul att du framhärdar.
Här är Yes version av Every little thing, som jag for efter i nån annan av dina trådar. Den börjar lite kaotiskt sådär som din musik men sedan tar den form och blir mer melodisk. Vad lyssnar du själv på för musik?
Eddi:
--- Citat från: equality skrivet 21.01.2012, 00:28:44 ---Musikalisk kaosteori i praktiken eller så. Svårsmält men ganska kul att du framhärdar.
Här är Yes version av Every little thing, som jag for efter i nån annan av dina trådar. Den börjar lite kaotiskt sådär som din musik men sedan tar den form och blir mer melodisk. Vad lyssnar du själv på för musik?
--- Slut citat ---
Jag har faktiskt aldrig tänkt på att Yes varit influerade av Beatles men det framgår ju i den här låten med all önskvärd tydlighet att så är fallet - sångstilen - lånade korta stycken vid 2 minuter och 4:15 intressant tycker jag.
pxm:
John Scoefield, Mahavishnu Orchetera, PAt Metheny, Tribal Tech och så svenska Sofia Jernberg gillar jag...
Improvisationer och jam mest har jag en radda CD.s med.Sessionerna får dock gärna vara utfört i studio om man skall lyssna hemma tycker jag
YES var bra och min morbror hade plattor med dem och jag tycker att de är bra....
Har putsat på mina ackord- jag kan inte spela leadackord till komp. Färgningarna går inte ihop så bra.
Så jag skall anpassa mina ackord bättre i fortsättningen.
Nu skall jag plugga vidare och testa de nya ackordanpassningen i verkligheten.
Hoppas att det blir bra till slut någon gång så att mitt lir kan låta rockjazzfusion.
Håller med -just nu är det litet kaotiskt. Men jag försöker mer......
Hej hopp och ha det bäst !!!!!
mvh
aROCKER:
Varför har du så blött ljud..bättre med torra toner så man kan höra vad du försöker åstadkomma, du vill väl inte dölja denna klang väl!?
Och sedan har väl ingen förbjudit dig att ta in mer rytm..du spelar ju en del åttondelar men trummorna låter ju helt förlamade, varför...äh, dela på syran, rök från samma svamp...framförallt bjud på syrran!
pxm:
Det finns möjligheter till att ställla svänget i trumkompet i Studio Drummer. Har fundrerat på det då och då då jag inte tycker det blir levande trumkomp. Men jag upplever att det blir litet otakt i svänget och blir tvungen att quantizera trummorna. Har inte lyckats få kontroll på dem ännu men skall exprimentera med det idag.
Ska testa litet torrare ljud också (då får jag inte spela så slarvigt som min spelstil är-så det är nog bara nyttigt för mig att testa.)
Tack för råd.
Skall försöka ge er syrran !!!
mvh
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida