Forum > Demolåtar
Hogge - WARSONG
Asti:
Häftigt intro! :)
Avsnittet "This is a warzone...." är ju lysande!
Det nedtonade avsnittet med sång i stämmor kändes lite otajt på några ställen.
Tänkte inte på några vassa s i mina lurar, som iofs är halvdana...
Slutet var lite abrupt! ;)
/Asti t.f. Warrior
hogge:
--- Citat från: jonnerstone skrivet 26.01.2012, 11:46:49 ---Jag har bara lyssnat i laptophögtalare så jag känner inte att jag kan ge nån input när det gäller låten. Men när det gäller vassa "s" så är nog HM's förslag en fungerande väg om än lite onödigt krånglig. Det lättaste är ju att använda en DeEsser sist i din insertkedja. Att lägga reverbet i insertkedjan är onödigt. Det vanliga och bästa är att lägga reverbet som en send-effekt. Lägg både hög och lågpassfilter på reverbet. Högpass för att det inte ska bli bumligt och grötigt i dom låga registren och lågpass just för att slippa att reverbet sticker iväg med s:en, kanske även eq:a bort lite runt 5khz. Eftersom du lagt reverbet som en send (FX-Channel i cubase) så kan du hantera effekten som vilket spår som helst med inserts, eq's osv.
DeEssern kan ju vara lite trixig att ställa in, men lägg ner lite tid och tålamod på att få till det. Spara din inställning som en preset, så har du alltid en DeEssser inställning som är anpassad för din röst som behöver minimalt med finjustering.
Micke
--- Slut citat ---
Tack som fasen Micke!! :wub:
Suger åt mig som en svamp av alla tips... Jätteskoj... Kommer förmodligen att ta tid innan jag behärskar detta såpass att jag vågar lita på mina egna mixar, men jag känner ändå att jag har tagit mig en bit uppför backen.. Sakta men säkert...
Tack igen!!
--- Citat från: Asti skrivet 26.01.2012, 14:09:39 ---Häftigt intro! :)
Avsnittet "This is a warzone...." är ju lysande!
Det nedtonade avsnittet med sång i stämmor kändes lite otajt på några ställen.
Tänkte inte på några vassa s i mina lurar, som iofs är halvdana...
Slutet var lite abrupt! ;)
/Asti t.f. Warrior
--- Slut citat ---
Va skoj att Du gillar Asti... Det nedtonade avsnittet är extremt rörigt.. Det finns där just nu enbart som påminnelse om vad jag vill ska hända där.. Kommer att fixas till efterhand..
Så Du gillar refrängen alltså - "This is a warzone".. Skitkul.. Personligen gillar jag den ibland och hatar den däremellan.. Vi får se om den blir kvar...
Vad slutet anbelangar så vill jag nog ha det sådär.. Kanske att jag fäjdar ut det?? :P
Näerå.. Det ska på mera grejer där sen sörrö... Bara jag får lust & tid till det...
Tack igen min skånska kamrat!!
PS. För övrigt.. Texten - som skrevs för ett par år sedan - handlar om det heliga kriget.. Alltså, tanken är att det är någon form av sektledare som sjunger/talar... Inget regelrätt krig således.. Vi får se om jag lyckas få det att framgå mera tydligt i fortsättningen sedan... DS
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida