Forum > Demolåtar
Hogge - WARSONG
hogge:
--- Citat från: Eddi skrivet 25.01.2012, 01:12:26 ---S får du bort med de-esser finns i cubase som plug men var försiktig med rattarna så du inte blir harmynt hellre vassa S då faktiskt. Själv kör jag bara med EQ - hitta S och dra ner en bit just där den frekvensen finns.
Gillar Mix 1 bäst då den är lite öppnare just på EQ då - bägge är aningens för mycket komprimerade vilket framgår av cymbalslagen som blir rätt så skrynkliga.
Fast jag tycker du mixar bra nu Hogge - sparka Freddy :D
--- Slut citat ---
De-esser alltså.. Hmmm... Den får jag leta på.. Tack för tipsen.. Både om mojängen & dess hanterande.. Får testa!!
Funkar inte detta så får jag försöka ge mig in i EQ-djungeln :wacko:
Tack Eddi...
Harmonica mike:
Dom lät bra båda Hogge.I mina lurar kändes baskaggen ordentligt.Jag har inte möjlighet att köra det hela genom monitorsystemet nu så jag noterar bara det,jag kan lyssna i morgon..
Sång essen..Lösning:
Lägg en deesser FÖRE reverb/delay i signal kedjan och ratta försiktigt.Eddis eq tips funkar också eller en kombo(båda),vilket man vill.Jag brukar köra en kombo,om det är fråga om stort häng = svans..Det finns ju andra tidsödande lösningar,ovanstående är den snabba vägen.
Rock on mate
Mike
hogge:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 25.01.2012, 01:24:06 ---Dom lät bra båda Hogge.I mina lurar kändes baskaggen ordentligt.Jag har inte möjlighet att köra det hela genom monitorsystemet nu så jag noterar bara det,jag kan lyssna i morgon..
Sång essen..Lösning:
Lägg en deesser FÖRE reverb/delay i signal kedjan och ratta försiktigt.Eddis eq tips funkar också eller en kombo(båda),vilket man vill.Jag brukar köra en kombo,om det är fråga om stort häng = svans..Det finns ju andra tidsödande lösningar,ovanstående är den snabba vägen.
Rock on mate
Mike
--- Slut citat ---
Tack för tipset Mike.. Och för kommentar... Jag testar mig fram.. Just nu letar jag efter Deessern för fulla muggar.
Dock utan framgång?? :angry:
Nåt tips på var jag ska leta?
Eddi:
Bland pluggarna finns en mapp som heter Restoration där finner du den.
hogge:
--- Citat från: Eddi skrivet 25.01.2012, 01:50:20 ---Bland pluggarna finns en mapp som heter Restoration där finner du den.
--- Slut citat ---
Tack, men tyvärr... Där finns enbart nåt som heter Grungelizer och den ger en vinyleffekt??? Märkligt..
PS: för övrigt så utgår testet.. Jag tyckte inte att den nya mjukvaran höll måttet då den blev lämnad ensam. DS
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida