Forum > Demolåtar

Hogge - WARSONG

<< < (6/10) > >>

hogge:
Fråga:
Ni som kan detta med mix.. Skulle Ni kunna kolla dessa två mixar och berätta vilken som låter bäst i Eran lyssning?
Ingen av versionerna är dock färdig - bara test av olika inställningar & hjälpmedel..
Tack på förhand// Hogge

Vers. 1

Vers. 2

Återkommer med nytt test inom kort.. Jag klantade ju till detta (se nedan) - sorry!!!

MaxB:
Jag gillar version 2 av nån anledning. Har dock inte bästa lyssningsförhållandena nu.

pxm:
Är ingen mixexpert så ta mitt svar med en nypa salt.

Gillar 1:ans intro bättre,gitarren kommer in litet starkt i 2:an.
Men sedan så gillar jag ju 2:an överlag bäst !!!!

Lyssnade i lurar och i monitors....

mvh

Eddi:
S får du bort med de-esser finns i cubase som plug men var försiktig med rattarna så du inte blir harmynt hellre vassa S då faktiskt. Själv kör jag bara med EQ - hitta S och dra ner en bit just där den frekvensen finns.
Gillar Mix 1 bäst då den är lite öppnare just på EQ då - bägge är aningens för mycket komprimerade vilket framgår av cymbalslagen som blir rätt så skrynkliga.
Fast jag tycker du mixar bra nu Hogge - sparka Freddy :D

hogge:
Först av allt... Med hjälp av Freddy (så klart..) kom jag ju på att jag dubblerat här.. Jag tog ju bara version nr 1 och lade på "mixhjälpen" till version nr 2.. Så där blev det ju kaka på kaka...
Därmed - ignorera denna test tills vidare. Jag får göra om det där lite pronto.. Jag ber om ursäkt till Er som ansträngt Er med att lyssna..
Sorry!  :blink:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion