Forum > Demolåtar
equality - fendertest
Wernborg:
--- Citat från: MaxB skrivet 21.01.2012, 01:39:59 ---
--- Citat från: equality skrivet 21.01.2012, 01:34:20 ---Läckert! Ha, ibland går det så snabbt att youtube-streamingen inte hinner med. Kul att höra hur tonen ändras beroende på vid vilken mick han spelar.
Nåväl. (L)äggläge här också.
Hendrixprylarna! :wub:
--- Slut citat ---
Inte säker på äggläge. Han pratar om "neckpickup" och brytaren är i yttersta läget...
But the tonality definitely difffers, depending on where you attack the string with your right hand.
--- Slut citat ---
Riktigt. Enbart halsmik i Hendrix-videon.
Den andra videon där uppe i MaxBs inlägg. Vicken galen plektrumteknik den mannen besitter. Helt overkligt.
MaxB:
På en av Eric Johnsons instruktionsvideor, tror att det är den dessa klipp är hämtade från, går han igenom tekniken som hans husgudar hade. Han har en ganska stor bredd, den där Eric och - som jag upplever det - en stor ödmjukhet, som jag uppskattar.
Eric visar också tekniken bakom harmonics
Här är hans kanske mest spridda låt: Cliffs of Dover
Dividend:
Hejare på att spela gitarr är du!
Tycker det låter bra med hogge på det här. Man skulle kunna tänka sig ett nytt parti efter där filen slutar med distguror i något högre tempot (eller lägre). Tänker mig Stairway to heaven. Materialet hållet för att utvecklas sålunda :)
Larsson:
grattis till stratan.. låter lite afrikanskt i själva gitarrsoundet & plocket
i början tänker jag att det går i dur,sedan kommer kompet & mollar till det på ett skönt vis
har ochså tänkt skaffa en gedigen strata så småning om
detta krispiga ljud gav mersmak :wub:
/Larsson
equality:
JT: Brusa högre lilla å, typ? Thnx.
bjurte: Vet i fasen hur jag skall eq:a detta. Thx biurte!
Hogge: Gillar verkligen din sång som alls inte låter som fyllesång här. Hinner inte jobba med denna på ett tag men vill du jobba på förlängning skulle det vara supernice!
jocke: Ja just! :D Thnx.
spacetrucker: Bra att du startade tråden om strata eller tele. Kan inte något råd därvidlag. Kul citat från Chet Atkins! Tack!
Eddi: Ok? Vet inte vilken diet ni talar om. :rolleyes: Kul att du tror på denna. Thnx Eddi.
Tokai: Den versionen skulle vilja kolla. Thnx Tokai. Skulle nog funka med sång och lite annat gitarrspel.
pxm: Stort tack!! :)
Dividend: Med lite datorhjälp så... Aha, intensitetsökning? Oki. Thnx Divid!
Larsson: Afrikansk elgura har jag alltid gillat. Kenny Håkansson på Kebnekaijses Ljus Över Arfika :wub:. Jag har heller inte hört nåt mollackord i sån musik. Kul att du gillar. Thnx Larsson och hoppas du hittar din favogitarr!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida