Forum > Demolåtar
equality - fendertest
Wernborg:
--- Citat från: BluesBoy skrivet 19.01.2012, 15:32:32 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 18.01.2012, 23:44:40 ---Andra och fjärde läget kallas ägglägen. Uttrycket är från den tiden switchen hade tre lägen och det gick att balansera mellan lägena för att få fram ljudet. (edge-läge)
Har sett nån annan förklaring till uttrycket också, men jag gillar denna förklaring bäst. :D
--- Slut citat ---
Jag brukar bara kalla 4:e läget (mellan hals och mitten mick) för äggläget, men jag har en kompis som är inne på att 2:a kallas för det, så nu vet jag att han inte är ensam. ;)
För övrigt så är äggläget ett underbart sound, hehe. Kolla tex Robert Cray!
--- Slut citat ---
Har också hört båda. Kanske ska man regga sig på ett Fenderforum och höra sig för. :)
bjurte:
Nu ska vi gå till botten med det här.. :angry: :lol:
Det finns 2 Ägg-läggen på stratan,det är dom två 'mellan' lägena där mickarna blir 'parallell kopplade'..
Dvs. läge 2 och 4. Så nu kan ni sova lugnt. :D
hogge:
Jag är ju alltid sjukt positiv till Dina grejer och folk här kanske får för sig att vi har nån form av förhållande.. Detta vill jag med kraft dementera... Inte att vi kanske har ett förhållande, men att det skulle påverka min bedömning!!!
Hur som helst... Det är oerhört vackert... JOBBA PÅ POJK!!!
Här har Du en hit på G...
Testade lite fyllesång på denna (men ta det med en nypa salt - Im really drunk right now) - eftersom jag tyckte så mycket om den...
[mp3=200,20,0]http://www.hoggez.se/music2012/EQ_2012_1.mp3[/mp3]
equality:
Snyggt Hogge! Lyssnar lite kort på jobbet. Inspirerat och vackert. Återkommer.
Jocke:
--- Citat från: hogge skrivet 20.01.2012, 04:23:36 ---...
Testade lite fyllesång på denna (men ta det med en nypa salt - Im really drunk right now) - eftersom jag tyckte så mycket om den...
[mp3=200,20,0]http://www.hoggez.se/music2012/EQ_2012_1.mp3[/mp3]
--- Slut citat ---
Men va besviken jag blev när det slutade så där bara... MERA! :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida