Forum > Demolåtar

equality - fendertest

<< < (5/12) > >>

Jay Thomas:

--- Citat från: equality skrivet 19.01.2012, 02:08:48 ---Nu skall det låta bättre.  :huh: Trummorna får jag fixa sen.

--- Slut citat ---

Jamenvisst! :) Gillar verkligen låten och av någon anledning far mina tankar iväg mot Björn Json Lindh och vårbäckar...

Jocke:

--- Citat från: equality skrivet 18.01.2012, 23:35:53 ---Otakt är världens lönn...eller vad det heter.

--- Slut citat ---

:lol:

BluesBoy:

--- Citat från: Wernborg skrivet 18.01.2012, 23:44:40 ---Andra och fjärde läget kallas ägglägen. Uttrycket är från den tiden switchen hade tre lägen och det gick att balansera mellan lägena för att få fram ljudet. (edge-läge)

Har sett nån annan förklaring till uttrycket också, men jag gillar denna förklaring bäst.  :D

--- Slut citat ---
Jag brukar bara kalla 4:e läget (mellan hals och mitten mick) för äggläget, men jag har en kompis som är inne på att 2:a kallas för det, så nu vet jag att han inte är ensam. ;)
För övrigt så är äggläget ett underbart sound, hehe. Kolla tex Robert Cray!

bjurte:
Mmmmmm!!
STRAATA!! Superior beeing!!
Gött mos på en Go Gura. :lol:
Lite Knopplerskt tycker jag,om du skulle burka till det lite med EQ:n.. :D

Wernborg:

--- Citat från: equality skrivet 18.01.2012, 23:49:53 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 18.01.2012, 23:44:40 ---Andra och fjärde läget kallas ägglägen. Uttrycket är från den tiden switchen hade tre lägen och det gick att balansera mellan lägena för att få fram ljudet. (edge-läge)

Har sett nån annan förklaring till uttrycket också, men jag gillar denna förklaring bäst.  :D

--- Slut citat ---

Fjärde läget...hmm - STÄMMER! Vilket öra, mannen!

"Edge" - försvenskat till "ägg" alltså!?  :lol:

--- Slut citat ---
Fast jag tror det är svenskarna själva som myntat uttrycket. På engelska säger dom flesta "quack" tror jag. Och ankan lägger ägg!!  :wacko:

Jag har ingen aning egentligen utan sprider bara vidare sådant som jag "lärt" mig i unga år.

:D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion