Forum > Demolåtar

Ma Archtop says (halvfärdig-1 minut)

<< < (3/3)

pxm:
Åh-jag lyssnar och tycker att det mesta är bra. Har dock inte vågat mig på så många kommentarer ännu bara.
Skall lyssna litet mer ikväll.

mvh

pxm:
Max B-mycket skön och imponerande låt. Jag såg inte ditt inlägg med låten och keyboarden förrän nu.
Hoppas att det går bra om jag lyssnar mer imorgon. Måste testa litet med gitarren innan jag svarar.Lyssna mer på det tredje ackordet. maj7 ???(EDIT:nej fel ackord) dyker upp så här spontant men jag måste testa ut det först...
Vi hörs imorgon...

mvh

Edit: jag gissar på ett Dm premliminärt tills imorgon

Asti:
Lite dov ljudbild. Bitvis låter det bra med en del spännande harmonier,
men i nästa stund tappar jag bort mig och hänger inte riktigt med...
Sologitarren tycker jag spelar ibland lite "styltat" och kunde vila mer på tonerna.
Låten skulle nog må bra av lite mer variationer också vad gäller dynamik.
En elbas/kontrabas skulle förstärka ljudbilden.
/Asti t.f. borttappad

Jocke:

--- Citat från: MaxB skrivet 17.01.2012, 18:32:35 ---Den mest möjliga att lyssna på från dig hittills.

--- Slut citat ---

Sanningen är inte alltid så behaglig...  :rolleyes:
Men, det är lätt att säga när man gått och grunnat på vad man kan göra med melodier och harmisar i 20-30 år...  :lol:

Det här är 2:a stycket av din jag lyssnat på pxm... Jag tycker att du behöver jobba mer med dina grejer - sätta målen högre lixom! :) Tycker det här stycket har så mycket mer att ge om man bearbetar de bästa bitarna lite mer...

Jag hade gärna sett att solot "stretchades" ner med 50% till dubbla hastigheten och den lite försiktiga dodom-dodom accenturerades som ett mellanspel, sen lite driv i trummorna och en fet syntpad... tror det går att komma nära känslan i ett bas-solo av Stanley Clark då... Lycka till! :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion