Forum > Demolåtar

Zyan - Tell me what you want.....ny mix 3mars

<< < (3/7) > >>

equality:
Saknar stereobredd. Allt trängs i mitten. Dubba distgitarren och panna ut. Även pianot (Akoustika? -bra ljud) kan sterobreddas något.
Även svarsstämman skulle jag pannat, ut ev dubbat. Sången bra på alla sätt. Synthljudet är rent ut sagt, ursäkta, fult! Sabbar ner det fina pianoljudet. Skulle valt Hammond eller inget alls. Trummorna lite svaga, liiite för mycket reverb.

Zyan:

--- Citat från: Emulator skrivet 01.03.2007, 03:29:28 ---Tycker haövtakten funkar bra, och tempohöjningen också. Halvtakten kräver dock lite tyngre trummor (i mitt tycke).

Kolla om du hittar en plugg som ordnar stereobilder, annars panorerar du ut dina spår maximalt istället.

Finns nog gratis vst:er som ordnar det...."stereo imager" panorama, Widening har jag hört...finns säkert fler begrepp :)

Testade en gång att lägga två monospor och panorera ut, samt förskjuta det ena lite.....funkar, men jag trro man kan få lite problem med fasförskjutningar och liknande.

IMHO. :)

--- Slut citat ---

Tack så mycket...ska googla lite på dem sakerna så får vi se.
Joo mer power i trummorna..men det får inte bli 80tals powerballad a la Celine Dion trummor...

Zyan:

--- Citat från: equality skrivet 01.03.2007, 03:31:21 ---Saknar stereobredd. Allt trängs i mitten. Dubba distgitarren och panna ut. Även pianot (Akoustika? -bra ljud) kan sterobreddas något.
Även svarsstämman skulle jag pannat, ut ev dubbat. Sången bra på alla sätt. Synthljudet är rent ut sagt, ursäkta, fult! Sabbar ner det fina pianoljudet. Skulle valt Hammond eller inget alls. Trummorna lite svaga, liiite för mycket reverb.

--- Slut citat ---
Risk för att få stryk nu, men Hammond???? Vad är det? Det som kommer upp i skallen är orgel. Vilken synth pratar du om, digitalpianot eller stråken?

Pianot är grand 2 av Steinberg.
Hur ska jag panna ut monospår? Är det att använda sterobreddare eller dubblera spåret och förskjuta ena några ms? (har inte möjligthet till inspelningsstudion vi spela in i).
Funderar seriöst på att ta bort alla gitarrer och börja om från början och mer nogrannare med disten, detta var mer bara för att fylla med något. Otight.

equality:
HammondORGEL, yes! Stråkmaskinen, låter för j... Elka 1985 eller nåt. Man gör två spår av ett monospår, KLONAR och förskjuter det ena 5-15 ms. Det som kommer först (tidsmässigt) måste ha svagare volym än det andra annars tar det över helt. Panna 60-90 % man får pröva sig fram. F-n låter som jag kan nåt, gjort det kanske fem ggr. Kör du Cubase eller Sonar kan du rätta till otajtheter i efterhand (Time Warp resp Audio Snap) även av analogljud. Tror Ableton har det också. Men gör det innan kloningen. Lyssnade inte så noga på distgitarren men jag tyckte den verkade ok.

Zyan:

--- Citat från: equality skrivet 01.03.2007, 03:45:31 ---HammondORGEL, yes! Stråkmaskinen, låter för j... Elka 1985 eller nåt. Man gör två spår av ett monospår, KLONAR och förskjuter det ena 5-15 ms. Det som kommer först (tidsmässigt) måste ha svagare volym än det andra annars tar det över helt. Panna 60-90 % man får pröva sig fram. F-n låter som jag kan nåt, gjort det kanske fem ggr. Kör du Cubase eller Sonar kan du rätta till otajtheter i efterhand (Time Warp resp Audio Snap) även av analogljud. Tror Ableton har det också. Men gör det innan kloningen. Lyssnade inte så noga på distgitarren men jag tyckte den verkade ok.

--- Slut citat ---

Stråkmaskinen är en synth i cubase...har dock hittat en brud som spelar fiol, jag jobbar på att få henne spela i stället, jag har henne på kroken iaf.
Ska stereobredda som du föreslog på något tror jag. Skönt att få grepp om flera taktiker.

Joo...jag vet att man kan rätta till otightheter i Cubase. Men när man hör på spåren solo så finns det vissa brister så jag vill sudda ut.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion