Forum > Demolåtar
Progressive (försök) med SM57 och pryttlar
Jay Thomas:
Kunde inte låta bli i glädjen att fått igång inspelningskedjan, att köra in ett försök till progressive, mycket inspirerad av Kaipa, men självklart på en helt annan nivå...
http://soundcloud.com/busstop18/just-around-the-corner
Den är nog inte ens halvfärdig, så skriv gärna vad som är bra, mindre bra och suger. Vad ska göras om osv osv...
spacetrucker:
Låter inte illa... trummisen kunde dock, tycker jag, gå lite bärsärkagång här och där. Nu är han en aning enformig :mellow:
Space
jonnerstone:
Hmm, jag vet dock inte vad som skulle vara det progressiva i detta, låter mer som ett strukturerat fusion-jam. Själva förutsättningen att nåt e progressivt är väl en förändring över tid, att det dyker upp nya element och delar. Här förändras ju inte så mycket, utan det blir som sagt som ett skönt jam, inget fel i de dock :)
Jay Thomas:
--- Citat från: spacetrucker skrivet 13.01.2012, 18:58:29 ---Låter inte illa... trummisen kunde dock, tycker jag, gå lite bärsärkagång här och där. Nu är han en aning enformig :mellow:
Space
--- Slut citat ---
Tack Space! :) Får se om jag locka trummisen att bli lite "vildare"...
--- Citat från: jonnerstone skrivet 13.01.2012, 19:41:46 ---Hmm, jag vet dock inte vad som skulle vara det progressiva i detta, låter mer som ett strukturerat fusion-jam. Själva förutsättningen att nåt e progressivt är väl en förändring över tid, att det dyker upp nya element och delar. Här förändras ju inte så mycket, utan det blir som sagt som ett skönt jam, inget fel i de dock :)
--- Slut citat ---
Tack Jonnerstone! :)
Har faktiskt aldrig kopplat progressive till det du beskriver men det är ju alldeles korrekt! Har alltid trott att det är 7/8-grejen som är progressive. Då får jag väl se detta som någon slags inledning på ett 15 minuters stycke! :)
Bribedant:
Svenska grenen av progg minsann. Rätt väl träffat. Uppmuntras. Fixar? Tajta till, sätt om fuckup's, arra trummisen lite. Ser fram mot nästa version.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida