Kontrollrummet

Frost ACM-340D Kopia

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Någon som vet var denna dator ligger prismässigt idag? Ca 1 år gammal pris då ca 26000kr. Inget ljudkort ingår! Byggd av liten datorfirma, proffs på ljud. Snyggt och prydligt.

Lian-Li Chassi+Chassi fan controls
Intel945P Chipset
Pentium D 3.4 GHz (dubbelkärnig processor)
Intel 64-bit Pentium D 950 (2x3.4 GHz 4 MB Cache)
2Gb Corsair PC667 DDR2 RAM
DVD +/- Dual Layer writer
250 Gb 7200 rpm System HD (16MB Cache 24/7 cert
250 Gb 7200 rpm Audio HD.
2 monitor outputs (1xDVI/1xVGA)
2x Firewire (front/rear)
USB 2.0 (2 front/4 rear)
Gigabit (1000 Mbit ) Network
4xavailable PCI slots
2xavailable PCIe
1xslots
1xPrinterport
1x serial port
Windows XP Pro
Keyboard/optical Razer Diamondback mouse


Utloggad tsmalmbe

Ingen aning om priset, men några basickommentarer: De gamla D-processorenra går jävligt heta, kräver otroligt bra kylning och är svåra således att få tysta. Om skivorna inte är SATA använder de breda kablar. Kolla in i maskinen hur prydlig den är innanför och att luftflödet fungerar. 945-chipseten är inte high-end.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Tack för svar! Har inte haft några större problem med kylningen, brukar kolla på "Hardware monitor" och tempen är ok när jag använder lägsta fläkthastigheten, inte speciellt mycket oljud då.Är SATA. Desktop boarden heter visst D945Pvs gör väl en del skillnad kanske...
Edit: Snyggt och prydligt.. menade insidan..
« Senast ändrad: 25.07.2007, 21:01:28 by Clemens »


Utloggad tsmalmbe

Jag snurrar min 2.8GHz D-processor med 700rpm, och har 650gram koppar på den, och tempen är kring 65C. Varmt alltså. Värmen leder till att nätdelen (som liger i övre delen av lådan) blir varm, vilket leder till att nätdelens fläkt ökar sakta men säkert i hastighet. Men har du inga problem, och luften cirkulerar i burken, så skall du vara nöjd tycker jag!
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.