Forum > Demolåtar
JT presenterar blipp-blopp från skärgården. (Nymix 120113)
Jay Thomas:
--- Citat från: Dividend skrivet 12.01.2012, 13:03:10 ---Gillar kinesmelodin på första leadsynthen. Den ska upp :)
Det här var ju störtskönt som utkast. Hade gärna sett sång, eller synthkörer. Nåt som känns mänskligt i det här, men är iofs svårt att se hur röster (speciellt text) skulle få plats.
Flöjtprylen borde utvecklas och "ta över" i mittpartiet, allt annat vävas runt den.
Bara lite tankar, hursomhelst riktigt bra! :)
--- Slut citat ---
Tack Dividend! :)
Får funta lite...
--- Citat från: Light Head skrivet 12.01.2012, 13:24:27 ---En skön blandning av mycket godis! Medryckande melodi och takt. Basen är rätt bumlig, eller? Det är väldigt syntigt, flöjten kommer in finfint! Detta var tusan inte helt illa!!
--- Slut citat ---
Tack Light Head! :)
Får kolla utan lurar, kvällsmix... ;)
--- Citat från: spacetrucker skrivet 12.01.2012, 21:18:10 ---Hmmm... du har gjort bättre. De lugna partiernä är jättefina dock :)
Space
--- Slut citat ---
Tack Space! :)
Det har jag säkert men jag har definitivt gjort sämre också! ;)
--- Citat från: Wernborg skrivet 12.01.2012, 21:36:26 ---Behöver kvantiseras hårdare tycker jag. Sån här musik ska vara snortajt. Otajtheten märktes mest i början. Kan också vara ojämn velocity som spökar.
Mixmässigt så är syntbrasset som lägger ackord ibland för högt. Otroligt dålig mp3-konvertering eller så har du eq-at märkligt. Är det månne Soundclouds svaghet som kommer fram här? Dom har väl begränsning till 128 för streaming audio?
Annars är blipp-blopp teh shit!!! Riktigt bra låt tycker jag.
Gitarren behöver skäras i botten och lyftas lite i toppen.
Basen hör jag inte, den bara känns. Det kanske är meningen?
Bra jobbat.
--- Slut citat ---
Tack Wernborg! :)
D50an kommer ju höras på annat ställe snart! ;) Dock inte samma patch. Tror att Audion ligger ligger liiiiiite fel, får kolla i dagsljus!
Den är nog ganska omixad, kan ju lägga ut en .wav på box för att skillnaderna ska höras.
Ska kolla mixningen allmänt, så återkommer! :)
Marruschkka:
Det tuffar på i skönt tempo, gillar de första 3 minuterna allra bäst, klart njutbart som vanligt :)
Har inga utvecklingstips att komma med här, men det finns ju annan kompetens här på kr som kan bedöma den saken!
/Marre
Jay Thomas:
--- Citat från: Marruschkka skrivet 12.01.2012, 21:49:58 ---Det tuffar på i skönt tempo, gillar de första 3 minuterna allra bäst, klart njutbart som vanligt :)
Har inga utvecklingstips att komma med här, men det finns ju annan kompetens här på kr som kan bedöma den saken!
/Marre
--- Slut citat ---
Tack Marre! :)
Vi kan väl kalla den utbvecklingsbar! :)
Blade Runner:
Lyssnade med mina beats lurar å då lät basen underbart, den påminde om nån gammal A&F låt på både basljud å basgång :wub:
Jay Thomas:
--- Citat från: Blade Runner skrivet 13.01.2012, 00:38:11 ---Lyssnade med mina beats lurar å då lät basen underbart, den påminde om nån gammal A&F låt på både basljud å basgång :wub:
--- Slut citat ---
Tack Blade Runner! :)
Omöjligt är det inte då dessa var husgudar för många år sedan....
Nu finns det en remix i första inlägget också.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida