Forum > Demolåtar
Det finns allt för lite Minimal Techno på KR!
Light Head:
Låt: Before and After"
Kompositör: Light Head
Längd: 3.49
År: 2012
Stil: Minimal Techno
Vad tycker ni? Ni som vågar er på detta outforskade område,, (Ett dåligt försök att skämta om skillnaden mellan majoritet och mer eller mindre utdöda syntnissar här på KR)
I vilket fall, jag kände mig lite extra "teknisk" och försökte skapa något som kanske kan kallas Minimal Techno. Vad göra? Kanske en till? Snabbare? Långsammare?
Tacksam för all input, framför allt positiv ryggdunk uppskattas! :-)
Jay Thomas:
Snyggt! :) Spatiöst, luftigt och "glittrigt", me likes! :)
Sedan ska jag i ärlighetens namn säga att det finns partier som tilltalar mig mer än andra...
Dividend:
vinylsoundet ligger fint i ljudbilden
housebeatet funkar.. Det låter lite som musik till en futuristisk scen till nån av Gibsons cyberpunk-böcker.
Skulle behöva melodi, men bra collage av ljudbilder. The stoy unfolds musik, liksom.
MaxB:
Spacade ljud. Inget jag går igång på (har en hemsk hosta med halsont nu).
Light Head:
--- Citat från: Jay Thomas skrivet 11.01.2012, 13:50:40 ---Snyggt! :) Spatiöst, luftigt och "glittrigt", me likes! :)
Sedan ska jag i ärlighetens namn säga att det finns partier som tilltalar mig mer än andra...
--- Slut citat ---
Tack för att du lyssnade och kommenterade! Vilka partier är "bättre"? Det är ju rätt minimalt av det mesta. Från början hade jag mycket mer syntar och basgångar, men det blev för mycket av det goda, så jag tog bort nästan allt...
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida