Forum > Demolåtar

Henrik - Dja

<< < (4/6) > >>

pxm:
Låter riktigt bra !!!

mvh

bow35:
Men va fan Gurano det är ju klockrent! Andra halvan av låten suger nu när du prickat så rätt (i tonart också) i första halvan. DU MÅSTE GÖRA ANDRA HALVAN OCKSÅ!

Undertecknat fan

Harmonica mike:

--- Citat från: Gurano skrivet 11.01.2012, 00:53:07 ---Hej igen
Tja nu har jag gjort ett tafatt guraförsök på en liten del av låten - är det nåt att jobba vidare med i resten av låten? - i så fall spelar jag om allt imorrn! Det är nog lite fel tonart på några ställen :)

Det blev ingen Rastagitarr - dock en Guranogura (men det blir sällan som man tror när man ber mig om hjälp :D )

Gurano

[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Bow35_HM_GURANO.mp3[/mp3]

--- Slut citat ---

Hi hi coolt..Men

De här ackorden bildade ledstjärna för mig.Nu är jag förmodligen ute och cyklar rejält,men men - vi utlyser en tävling där proffsen tar ut ackorden och spelar in hela rasket - sen  :lol:

Då skall vi se:

D#moll
Cmoll 1.41
D#moll 1:56 Här borde det in ett ackord till..
C#moll 2:25 Ett improviserat B som glider mot C#mollet funkar fint genom slutsvängen

Jag la en ackegura först av allt,lite funkigt lirad men det rasslade nåt förskräckligt i ljudbilden så jag skippade den..Testa det på elguran Göran.Det kan vara den fölorade sonen,brustna strängen eller sjunkhålet vi söker i denna  :D
Eller gör som vanligt - spela det du vill

Cubase står i 120 4/4..således ingen metronom

Kul bygge i vart fall

Mike

pxm:
E-F#-G-G#-A#-B-C-C#-D#
är tonerna som stämmer in i (en svår progression att analysera, fick ta hjälp av andra sidor).
Fick fram ett namn på skalan.
En Nio Toners skala.(Nine Tone Scale.)

mvh

Gurano:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 11.01.2012, 09:07:45 ---Hi hi coolt..Men

De här ackorden bildade ledstjärna för mig.Nu är jag förmodligen ute och cyklar rejält,men men - vi utlyser en tävling där proffsen tar ut ackorden och spelar in hela rasket - sen  :lol:

Då skall vi se:

D#moll
Cmoll 1.41
D#moll 1:56 Här borde det in ett ackord till..
C#moll 2:25 Ett improviserat B som glider mot C#mollet funkar fint genom slutsvängen

Jag la en ackegura först av allt,lite funkigt lirad men det rasslade nåt förskräckligt i ljudbilden så jag skippade den..Testa det på elguran Göran.Det kan vara den fölorade sonen,brustna strängen eller sjunkhålet vi söker i denna  :D
Eller gör som vanligt - spela det du vill

Cubase står i 120 4/4..således ingen metronom

Kul bygge i vart fall

Mike

--- Slut citat ---
Ja inte spelar vi riktigt samma toner :D men det låter inte helt fel för det. Tonerna dansar kring varandra. Ska kolla vidare efter jobbet idag.

Håller med om D#moll, men det glider lite obemärkt över till Emoll tycker jag - ja det är inte helt enkelt :D

Ha det gott
Gurano

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion