Forum > Färdiga produktioner

Eddi - Roadkill

<< < (8/12) > >>

hogge:

--- Citat från: Eddi skrivet 22.01.2012, 00:56:36 ---
--- Citat från: hogge skrivet 22.01.2012, 00:36:00 ---Känns lite Gurano detta.. Är han möjligen inspirationskällan???
Får 60-talsvibbar av detta.. Dock sjunger Du bättre än någonsin - kolla!! Så skriver jag trots at Du mobbade min insats på EQ-låten  :P
Tyvärr Eddi.. Låten föll mig inte alls i smaken, men utförandet & sången tillhör ett av Dina bättre...

--- Slut citat ---
:lol: Jag mobbade inte din lead men kören du hade med dig var sur på fler än ett sätt.
Kul att du gillar utförandet och sången då - men inte låten  - inspirationen kom från en allmän tråd Bilåkarvax som jag inte vet vem som startade.

Ibland går jag och funderar på om man skulle ge sig på en låt och försöka sjunga som han den där Hogge - det är en utmaning det. En vacker dag kanske jag tillägnar en låt till dig :D

--- Slut citat ---

Din gullunge  :P
Min ursäkt var att jag var drängfull dock.... Och i sanningens namn så har Du ju rätt.. Man kanske inte ska sjunga när man är sån.. Bara göra musiken!! Så får man sjunga dagen efter!!!

pxm:
Inte riktigt min stil men jag vaknade verkligen till när gitarrsolot
började..Det är ju jättebra och äkta.
Jag skulle gärna höra en hel låt fylld med bara sånt stoff
och du som lirar guran !!!!! Skulle bli dynamit !
Satt på helspänn resten av låten och väntade på nästa solo....

mvh

Eddi:

--- Citat från: pxm skrivet 22.01.2012, 08:02:55 ---Inte riktigt min stil men jag vaknade verkligen till när gitarrsolot
började..Det är ju jättebra och äkta.
Jag skulle gärna höra en hel låt fylld med bara sånt stoff
och du som lirar guran !!!!! Skulle bli dynamit !
Satt på helspänn resten av låten och väntade på nästa solo....

mvh

--- Slut citat ---
Ja det var ju kul att höra - jag är rätt så usel på solon faktiskt men håller man sig till skalan funkar det till husbehov. Om du vill lyssna på riktigt bra gitarrhantering på KR så finns det flera duktiga.
Den här är allas överkurs i princip:
http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=7510.msg63014#msg63014

Och så här skulle jag vilja kunna lira :wub:

Rattlesnake:
Nog den bästa Eddilåten jag har hört, framför allt sången låter rikigt schysst. Gillar gitarrerna och keyboards också. Basen gör sitt jobb men låter lite slaskig/diffus. Trummorna är låtens akilleshäl, låter lite beatbox över soundet, inge V8-muller där inte! Speciellt virveln är det jag hakar upp mig på.

Maffig prod, den här låten hade passat i Wall of sound-festivalen.

MaxB:
Jag upplever mycket mer liv i ditt spel än i han hendrixstyle-videon.
Han var duktig hade teknik men jag gäspade - har hört det förut...

Du överraskar däremot!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion