Forum > Färdiga produktioner
Eddi - Roadkill
Eddi:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 10.01.2012, 13:16:21 ---Schysst låt Eddi.
Mixen..Wernis hade bra tips - det är för mycket av allt mellan varven.Sprida ut insatserna över hela låten är ett bra tips.Virvelslagen,jag tycker att dom rycker sönder rytmen med sina eviga dubbleringar.Som fills eller i ett stick/brygga helt ok,men inte som ordinarie trummis i ett band - han hade blivit fockad efter första giget :D
Maximallirfenomenet "lider" mitt mixprojekt också av..Om en låt nu kan lida..forts..följer..om det
Mike
--- Slut citat ---
Hehe men nu har ju du hört version 3 som redan är ansad en massa både vad gäller instrument och frekvenser - jaja du känner till mina (bristfälliga) mix-kunskaper jag vill ju ha med allt liksom. Virvelslagen måste jag nog se över ni har rätt där.
Tack för tyck HM :D
Får se vad du får ut av Wavvarna på den andra.
--- Citat från: robc skrivet 10.01.2012, 14:04:59 ---Hej, här var det fullt ös fr början. Arr mässigt kan det göras en del för dynamiken, plocka på lite undan för undan i verserna. Keyborden kan sänkas lite överlag. Gillar glisset oxå !
robc
--- Slut citat ---
Även du min Robc - jaja jag får väl kolla över den lite
Tack för tyck :D
Dividend:
Det är är riktigt schysst Eddi! Mixen låter åt helvete, speciellt vad gäller sången.Har inget konstruktivt att komma med. Råden tidigare verkar vettiga. Sången i sig bör nog också tas om (?), det brister här och var. MEN jag gillar känslan i den.
Synthkören - byt till en riktig :D Be Maxb t ex lägga kör. ;)
Bra!
Marruschkka:
Gott ös här :D
Gillar reffen från 0:48....där drar låten igång på allvar.. :P
Skönt 80-tal som man drömma sej bort till ibland.
Kul bilåkarmusik!
/Marre
Eddi:
--- Citat från: Dividend skrivet 11.01.2012, 14:32:52 ---Det är är riktigt schysst Eddi! Mixen låter åt helvete, speciellt vad gäller sången.Har inget konstruktivt att komma med. Råden tidigare verkar vettiga. Sången i sig bör nog också tas om (?), det brister här och var. MEN jag gillar känslan i den.
Synthkören - byt till en riktig :D Be Maxb t ex lägga kör. ;)
Bra!
--- Slut citat ---
Jo jag har nog en tanke om att sjunga in annorlundare - blir lite enformigt på versena samtidigt som det ändå är lite suggestivt. Det är ingen synthkör det är min fagra stämma som letat sig ut i sångbåset och lagt lite knäppa pålägg.
Mer ändringar i den nya bättre röst har jag (hörlursmixat) mig fram till att så här borde det vara - eller... Har gett efter dock och lagt pitcher på kören.
Stort tack för tyck Div :D
Eddi:
--- Citat från: Fuzzbub skrivet 10.01.2012, 11:17:26 ---Fasen vilket schysst 80tals-sound du fått till nu Eddi! :) Tycker att låten blivit mycket bättre och intressantare som låt fast kanske lite mindre bilåkaraktig, vad nu det är....
Hur som så gillas det! Jag har bara en sak att önska och det är att du i åtminstone i nåt parti inte kör med dubbelslag på virveln om möjligt. Det borde funka i något bryggparti.
Bra jobbat! /Fuzz
[Edit] Bra sjunget också! [/Edit]
--- Slut citat ---
Tack för det om sjunget - har rensat i dubbelslagen
Tack för tyck FuZZen
--- Citat från: Marruschkka skrivet 11.01.2012, 17:43:13 ---Gott ös här :D
Gillar reffen från 0:48....där drar låten igång på allvar.. :P
Skönt 80-tal som man drömma sej bort till ibland.
Kul bilåkarmusik!
/Marre
--- Slut citat ---
Kör försiktigt Marre
Tack för tyck :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida