Forum > Färdiga produktioner
Dividend, Asti, Marre - Följ mig längs vägen
Dividend:
Nähää, gjorde en sista justering efter att grannarna bankat dörren och hotat bränna ner grannskapet:
Höjde Marre lite och cellon mycket.
KLAR!
----
Nu har jag mixat färdigt på den här och laddade upp slutgiltig version :)
--------
Asti lade gitarr och sång på den här och Marre lade lite smakfulla stämmor.
Texten är Astis. :)
Dividend gjorde inte så mycket, men han tittade på :) (Min melodi och harmer)
Om mixen inte lämnar övrigt att önska, så är vi väl i princip färdiga?
Gurano:
Hej
Absolut en vaggvisa - den är lugn, rogivande och har en lite sorgsen anknytning i mina öron (får en liten känsla av den vaggvisa som Bellman gjorde till sin unga son efter att sonen dött - även om den inte är lika alls)!
Men om man vill kan den tillåtas att växa till något mycket mera - den har folkviseanstrykningar och jag kan i en förlängning höra lätta stråkar (violin eller cello) för mitt inre öra.
/Gurano
Dividend:
Tack för lyss,
kan tänka mig att spara den här för framtida sång, med vettig barnvisetext (som inte existerar, fritt fram att komma med förslag, vagg- är väl intressant) och jobba vidare med en annan melodi för projektet med piano + 2 stråkar jag kör på.
Tack för idéer!
Asti:
Den naturliga utökningen av arret är ju som Gurano är inne på cello och/eller försiktiga stråkar.
Kan också tänka mig en nylonsträngad gitarr eller kanske någon form av blås (oboe, fagott, klarinett...)
Eller ersätt basfiolen med en kontrabas och lägg till softa trummor.
/Asti t.f. arr(i)endator
Dividend:
Tack för dina tankar, Asti.
Förstår hur ni menar, men är mest inne på idén med gitarr + sång här. Texten får väl vara sorgsen.
Per t.f. arpeggiator
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida