Forum > Färdiga produktioner
Asti - En vanlig enkel människa (f.d. Juholt)
Asti:
--- Citat från: equality skrivet 19.01.2012, 00:07:01 ---Lyssnat på denna flera gånger men missat att kommentera, sorry!
Suveräna harmisar och drömska melodier! Gillar också gitarrfigurens ostinato och synthpartiet som bryggar över till sticket med snyggt panorerad sångröst. Fin synth där också som nästan låter som en hög kvinnoröst. Intensiteten finns med från början till slut.
Helgjuten låt med en svävande feeling som ger mig Lennonska vibbar (Julia!). "En vanlig enkel människa som kämpar tills dagen är slut." Fint! Juholts situation kan ju knappast betraktas som eftersträvansvärd som saker och ting har utvecklats men tar till mig den fina texten. En av dina bästa helt klart, värd många lyssningar!
--- Slut citat ---
Du har ingen anledning att ursäkta dig för att du inte kan svara på allt! :)
Jättekul att du gillar låten inkl text! Har funderat på att döpa om den till "En människa" och kanske byta ut Juholt i texten....
Juholt använde jag bara för att namnet funkade bra i melodin och betoningsmässigt, men representerade en kändis vilken som helst.
Det var inte menat att låta avundsvärt. I så fall hade jag använt Wernborgs förslag "Paul McCartney"! :rolleyes:
Synthen som låter som en kvinnoröst är Hypersonics Digital Choir.
Förstår inte vad du menar med "gitarrfigurens ostinato".....får väl googla lite... :)
"Lennonska vibbar" räddar den här dagen! Antagligen helgen också.... B)
Tack för lyssning och värmande kommentarer!
/Asti t.f. Juholt
Asti:
--- Citat från: 91:an skrivet 19.01.2012, 08:56:52 ---Oerhört snyggt! Närmaste associatinorer är Mikael Wiehe sjunger Lennonkomposition. Kanonbra!
--- Slut citat ---
Tack för det! Skulle jag gissat själv så hade jag nog trott att detta var mer
inspirerat av en annan musikalisk förebild - Paul Simon! Men Wiehe sjunger Lennon duger bra det med! :D
Tack för lyssning och värmande ord!
/Asti t.f. copycat
equality:
--- Citat från: Asti skrivet 19.01.2012, 14:18:32 ---Förstår inte vad du menar med "gitarrfigurens ostinato".....
/Asti t.f. Juholt
--- Slut citat ---
Typ: gitarren spelar samma sak medan "omgivningen" (ackord, basgång.. o gud vet vad) byter skepnad (ton(er)). Kan ge karaktär åt en hel låt. Kommer inte på nåt bra exempel men kanske "The End" på Abbey Road när gitarren svarar sångmelodin med samma toner men med andra bastoner har jag för mig.
Som sagt suverän låt!
Asti:
--- Citat från: equality skrivet 19.01.2012, 14:32:50 ---
--- Citat från: Asti skrivet 19.01.2012, 14:18:32 ---Förstår inte vad du menar med "gitarrfigurens ostinato".....
/Asti t.f. Juholt
--- Slut citat ---
Typ: gitarren spelar samma sak medan "omgivningen" (ackord, basgång.. o gud vet vad) byter skepnad (ton(er)). Kan ge karaktär åt en hel låt. Kommer inte på nåt bra exempel men kanske "The End" på Abbey Road när gitarren svarar sångmelodin med samma toner men med andra bastoner har jag för mig.
Som sagt suverän låt!
--- Slut citat ---
Då förstår jag lite mer om än inte fullständigt! :) Men jag ska lyssna och fundera!
Avslutningen av "The End" är ett av de snyggaste avslut jag vet, gitarren där i kombination med stråkar och körer! :wub:
Tack igen! :)
/Asti t.f. trögfattad
Asti:
Nu har jag äntligen fixat till den här, så jag anser den klar nu!
Har tagit bort en del hårda konsonanter, höjt basen, höjt sången i andra delen av sticket,
samt förlängt slutet.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida