Forum > Färdiga produktioner

Asti - En vanlig enkel människa (f.d. Juholt)

<< < (5/10) > >>

Asti:

--- Citat från: Fuzzbub skrivet 11.01.2012, 10:06:54 ---Jag kan f.t. knappt lyssna på dina alster eftersom jag vet att du kör med en D28 och jag länge har sneglat på en sån och funderar på att hamra sönder spargrisen... 
Det lilla jag lyssnat dock låter mycket bra!  Ska lyssna mera sen jag lovar, trots att det kan stå mig dyrt!  :D

--- Slut citat ---
Jag har ett tag nu funderat på att köpa en Gibson SJ200, men efter moget övervägande kommit fram till att
jag är så nöjd med min Martin D28 så jag behöver inte någon mer stålsträngad akustisk gitarr!  :)
Så jag rekommenderar att du slår sönder spargrisen!  :rolleyes:

Tokai:
Styrkan i dina låtar är, förutom komposition, helt klart sången,
därefter det akustiska gitarrspelet.
Basspelet funkar här rätt bra, men
trummorna låter lite svagt och obestämt. Lite anonymt. Visst, man kan inte trycka på för mycket i en sån här låt, men mer bestämt, tydligare.
Slutet skulle jag vilja ha annorlunda. Kanske fortsätta en instrumental vända efter sången vända och sen sluta.
Förstår att du inte lagt ut texten för den hörs kristallklart.
Tycker den är rätt så surrealistisk, lite som filmen som handlar om i huvudet på xxx. Man åker genom ett grottliknande hål in i hans hjärna. Vems hjärna, en känd skådespelare?

Wernborg:
John Malcovich. En helt underbar film.

Asti:

--- Citat från: Tokai skrivet 11.01.2012, 17:45:29 ---Styrkan i dina låtar är, förutom komposition, helt klart sången,
därefter det akustiska gitarrspelet.
Basspelet funkar här rätt bra, men
trummorna låter lite svagt och obestämt. Lite anonymt. Visst, man kan inte trycka på för mycket i en sån här låt, men mer bestämt, tydligare.
Slutet skulle jag vilja ha annorlunda. Kanske fortsätta en instrumental vända efter sången vända och sen sluta.
Förstår att du inte lagt ut texten för den hörs kristallklart.
Tycker den är rätt så surrealistisk, lite som filmen som handlar om i huvudet på xxx. Man åker genom ett grottliknande hål in i hans hjärna. Vems hjärna, en känd skådespelare?

--- Slut citat ---
Jo, det är väl ingen större hemlighet att sång och gitarrplock är det jag är minst dålig på!  :)
Har inte lagt så mycket jobb på trummorna, utan tagit färdiga klipp från EZ Drummer. Där går säkert att göra en hel del....
Ja, flera tycker att slutet bör förbättras, så det stämmer säkert. Jag har bara inte kommit på någon bra lösning än.
Jag ska lägga ut texten ändå vad det lider.  :rolleyes:
Jo, jag gillade den filmen också. John Cusack var särskilt bra i den tycker jag. Mystisk halvvåningsplan han jobbade på.  :D
Texten här har jag tänkt ska vara en fundering över att man kunde fötts till något annat än människa,
kanske t.o.m. enbart en tanke i någons huvud....
Tack för lyssning och tips!
/Asti t.f. huvudrollsinnehavare

SYNTH:
Snyggt jobbat denna låt gillar jag skarpt sen gillar jag din härliga skånska! :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion