Forum > Demolåtar

Hostage

(1/5) > >>

pxm:
Jazz fusion med sköna substutitioner från kompgitarren och en mysig improvisation
från leadgitarren.
Basen är programmerad i HalionONE och trummorna är Studio Drummer.

Eddi:
Det här är ganska intressant egentligen det låter faktiskt lite Zappa om det hela. Jag lyssnade på din Video i välkomstfönstret också och den var likadant uppbyggd. Tre tonarter där basen utgör en, acken en och solot en annan. Tydligen är det något du valt att göra och visst det kan funka men det gör det hela mer svårförstått,
Varför är det så?

Gurano:
Undrar bara: Varför lägger du upp på färdiga demon - vill du inte få kommentarer?
men för min del kan du jobba lite mer med takten.

Gurano

pxm:
oj-jag är ny här-jo visst är det bra med kommentarer-den skulle nog ha legat i  halvfärdiga demos.någon moderator kanske kan flytta den åt mig.

jag är ganska ny på Studio Drummer och tycker att det är svårt att få till rätt trumljud och sväng.
Groove Agent brukar jag köra med - men det här är färdiga takter från Native´s. Ville höra hur det fungerar.
Ska kanske programera något i GrooveAgent till den i a f imorgon.

Jo-en del brukar påpeka att det låter litet Zappa, det är inte riktigt meningingen men jag låter helt enkelt sådär åt det hållet när jag improviserar.
Håller improvisationen eller ska jag göra en ny tagning ???

Tre tonarter- javisst-Am och paralellen Cmaj samt ned till V:e ackordet Em.(Den andra låten, i videon ,är eg en valig bluestolva jag maskerat)
Eg är ju A Aeolisk och C jonisk nästan samma skala och E frygisk innehåller samma toner som A aeolisk.
Vet inte-en del tycker att det blir rörigt, en del gillar det. Jag tycker om att ha komp, bas och lead litet markerade.
Sedan innehåller kompet en hel del substutitioner.

Kul att ni lyssnade och tack för kommentarer..

Eddi:
Du kan själv flytta genom att markera Flytta längst ner och välja Halvfärdiga efter det att du valt Ändra

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion