Forum > Demolåtar
JT & Marre & Harmonica Mike - Winding Road
Jay Thomas:
Jamen för tusan, det blev ju kanon! :) Måste göra en rättning mittåt och faktist hålla med Håkan att det tillför väldigt mycket (han började...).
Trillian får nog står för någon slags arpeggiobas, men jag PMar Mike!
Dividend:
HMikes bas sitter som en smäck!
Tycker nästan du ska låta honom spela. Analogt och artificiellt i skön harmoni med sången.
Marruschkka:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 11.01.2012, 09:43:31 ---Va fänken..
Den här växer ju så det knakar! Grymt bra här Maria till JT:s ambient disco - fullständigt lysande.
Fast jag måste hålla med Håkan om basbotten..Jag spelade lite bas medans jag lyssnade på låten.Ungefär som jag spelade till "I´m the ocean" fast snabbare - inbillade mig att det blev fetare och än mera dansant.Men men,är du klar så är du.Vill du ha ljudtest så säg till,men du får spela det hela på synten i så fall..Det kan vara det som behövs.
Äh vad f-n,jag spelade in hur jag menade
Edit: Basen låg 25 cent fel,så det får du med på köpet,tyckte väl att det var nåt galet :lol:
Mike
--- Slut citat ---
Hur bra som helst ju :P
Vi får la se vad som händer här..J.T avgör ju..kul!
/Marre
Tokai:
Strålande! Å Marre!
Enformigt men jag gillar det.
Baskaggen hörs lite svagt.
Dock önskar jag mindre mindre pulserande rytm, dvs de ska komma in när så behövs, t.e x i refr men annorledes enbart virvel, baskkagge (upp me den) + virvle å hihiat. För nu blir det lite tjatigt.
Enligt min rekommendation.
Jay Thomas:
--- Citat från: Tokai skrivet 11.01.2012, 18:10:16 ---Strålande! Å Marre!
Enformigt men jag gillar det.
Baskaggen hörs lite svagt.
Dock önskar jag mindre mindre pulserande rytm, dvs de ska komma in när så behövs, t.e x i refr men annorledes enbart virvel, baskkagge (upp me den) + virvle å hihiat. För nu blir det lite tjatigt.
Enligt min rekommendation.
--- Slut citat ---
Tack Tokai! :)
Då det är taget ur lådan, ids jag inte pilla med trummorna. (se annan tråd)
Dock har Harmonica Mike lagt på sin tungt puttrande bas och färdigställer därmed denna musikaliska anrättning! :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida