Forum > Demolåtar

Viides Huone - Finsk Tango

<< < (3/4) > >>

spacetrucker:

--- Citat från: Dividend skrivet 06.01.2012, 10:50:26 ---Alltså, man tänker ju inte "tango" när det hela drar igång, dels för rytmen som inte är så taktfast som jag vill ha den för att det ska vara tango (sådeså) och den übersexiga finländskans sång (Raija?), dels arret i övrigt. Det ligger lite åt schlagerhållet och lite hårdrockshållet utan att bli någondera.

Har itne så mycket vettigt att säga, tycker mixen ligger rätt. Trumsoundet har också blivit helt okej på sistone!

Bra!

--- Slut citat ---

Mer taktfast, hmmm. Får skärpa mig då i följande tangoprojekt. Javisst, Raija är det  :wub:
Kul att trumsoundet får godkännt, tack. Det har varit en stötesten för mig

Space

spacetrucker:

--- Citat från: Gurano skrivet 06.01.2012, 14:14:51 ---Ja lite finskt dansband/schlager är det nog. Låter bra i ljudbild och nivåer här hos mig.
Jag har nog skrivit det tidigare i något av era andra bidrag...att jag får en känsla av Kaurismäki-film. Vilket är ett gott betyg från mig B)

Gurano

--- Slut citat ---

Tack Gurano.
Det är nog mer till min fördel än för Kaurismäki ^_^

Space

bjurte:
Eurovision-Eurovision!!
Klart ni ska skicka in denna! ;)
Minst lika bra som snubben 'ni skickade förra året' :huh: :lol:

spacetrucker:
Som sagt, denna har vi redan lämnat in till en tävling så den är "förbrukad". Men vem vet vad vi hittar på. Vi har en tango med heavy-stuk på gång. Den finns hos mahan för tillfället för gitarrpålägg... å då kan det bli va som helst :lol:

Space

Light Head:
Jättebra juh! Blev lite överraskad över att det var så "finskt". Skulle vilja höra dragspelet lite tydligare. Bra sväng. En sak till, skulle inte sångerskan, som har väldigt behaglig röst! kunna waila lite i de relativt långa instrumentala partierna?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion