Wernborg och jag resonerar runt inspelning av riktigt piano (detta intresse har väckts via MrArtrocks inställning att endast ett "riktigt piano" är gott nog). Vi resonerar i sammanhanget om olika metoder att kunna lägga det nyinspelade pianospåret rätt i förhållande till redan inspelat material i datorn. Ett initialt klick som finns på samma ställe i redan inspelade spår och det nyinspelade spåret gör det lättare att lägga det nyinspelade spåret i perfekt tidssynk med övriga spår i DAW:en. Lätt som en plätt!
Verkar vara onödigt dumt och krånglit med andra synkteorier liksom...
Det är praktiskt - inte krångligt, då man vet vad man gör. Vill du lära dig hur du kan göra då du inte har 15 meter långa sladdar men har en mp3-spelare till hands?
En smiley efter "om ni vet hur man gör" förringar på intet sätt en trist attityd från MrArtrock.
Den attityden är trist. Ja, oavsett hur mycket MrArtrock faktiskt vet, är det en trist attityd, att alltid veta bäst och alltid ska ha sista ordet. Och attityden att se ner på andras kunnande, smiley eller ej, trist...
Hade hoppats på förändring efter din tid i Frankrike!
Vi ser en liknande attityd även i ninjafreddans säljtråd:
Studer A810 1/4 tums masterbandspelare Jag hoppas MrArtrock kan tona ner den där bitchen och enbart bidra med sitt kunnande - vilken utmaning!
Wernborg - ser fram mot dina pianoinspelningsförsök! Ska se om jag får till något också, kan vara intressant att jämföra med gratisalterantiven, det som denna tråd faktiskt handlar om.