Forum > Demolåtar

Eddi - Sunny Valley

(1/3) > >>

Eddi:
Som vanligt med noll koll och inga referenser började jag snickra på något med EWQL - är det något att ha?
Låter som ett långt intro tycker jag och jag har ingen aning om hur det ska fortsätta - om det nu ska det.

Tyck gärna till om vad som helst.

MaxB:
Westerfilm-tema i introt, kanske skulle trummorna småfixas med samma tempo med fler virvlar, så att det är lite fler events.
Sen kommer pianot in - i en park nånstans i New York (1900-tal).
Sen tog det slut.

Puts på såna här grejer blir höjdare!

Dividend:
snygg virvel.

Låter bra om fiolerna. Testa lägga expression och keyswitcha till artikulationer på dem. Känns även som om mellanregistret (där cello/träblås brukar ligga) är lite fattigt och det är väldigt basrikt.

Fint utkast.

Asti:

--- Citat från: Dividend skrivet 29.12.2011, 21:41:00 ---snygg virvel.

Låter bra om fiolerna. Testa lägga expression och keyswitcha till artikulationer på dem. Känns även som om mellanregistret (där cello/träblås brukar ligga) är lite fattigt och det är väldigt basrikt.

Fint utkast.

--- Slut citat ---

Tror också det kan bli bra att lägga lite expression på stråket, men vad är "keyswitcha till artikulationer " för något?
Försöker också lära mig EWQL.  :)
Jag hänger inte med riktigt i pianots tempo....känns inte som att det följer takten i låten... :wacko:
Men det är nog något jag inte begriper mig på.  :)
Blir intressant att se hur du går vidare med detta!
/Asti

Eddi:

--- Citat från: MaxB skrivet 29.12.2011, 21:24:50 ---Westerfilm-tema i introt, kanske skulle trummorna småfixas med samma tempo med fler virvlar, så att det är lite fler events.
Sen kommer pianot in - i en park nånstans i New York (1900-tal).
Sen tog det slut.

Puts på såna här grejer blir höjdare!

--- Slut citat ---
Western tja kanske det - pianot gav tankar om NY runt 1900 intressant - trumfix ok - den väcker lite bilder i alla fall då kul.

--- Citat från: Dividend skrivet 29.12.2011, 21:41:00 ---snygg virvel.

Fint utkast.

--- Slut citat ---

Ojoj Per nu fick jag en snabb överkurs som jag halvförstår men inte vet hur jag ska utföra. Mellanregistret ska utökas men hur vet jag inte riktigt. Kul att du gillar utkastet - får arbeta vidare då tack.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion