Det var någon här som ville ha en liten Recension,så håll tillgodo..
Jahapp,plockar upp Guran,vet inte riktigt vad jag ska tycka?? Snygg eller Ful ???
Jag bestämmer mig för att vänta med detta tyckande.
Först måste jag bara berätta att jag för ca:2 år sedan sålde en Ursprungs Variax(500) så ja,jag kan jämmföra dom.
Tillbaka till denna,jag plockar upp den,stämmer och drar ett akord(oinpluggad,batteriet ligger på laddning)..
Första intrycket,Faaan,vilken skitgitarr!!
Strängarna ligger 1 cm från greppbrädan,tonen är stumm,ingen sustain,usch och tvi,jag har spelat på gammla skit Akkar
för ett par hundringar som varit mer lättspelade än denna..
Efter en halvtimmes spel,så är jag djää...gt öm och skinnflådd på fingertopparna,och det mina vänner,har jag inte varit på läänge..inte dom senaste 20-30 åren i alla fall..
Det här måste jag åtgärda,så jag plockar framm verktygen och börjar skruva!
Börjar med att sänka svajjstallet(det ligger 'flytande' med ett par mm ner till kroppen),det var långt ifrån tillräckligt.
Går över till dom individuella stallsadlarna,sänker dom oxo ett par snäpp,liite bättre men långt ifrån bra.
Sänker dom så mycket det går,fortfarande usel action på greppbrädan.

Ser att halsen är lite bananböjd,så jag spänner upp den ett kvarts varv,ähh jag tar ett till.
Känner lite på den ostämmda Guran,jamen va fn.. nu börjar det likna något,vi tar ett kvarts till..
Nu då,stämmer upp och spelar en stund,tyvärr så ömmar fingrarna för mycket för att kunna avgöra vad man ska tycka,men lättspelad börjar den bli,kanske inte som min strata men vi närmar oss..

Finjusterar lite till och kopplar in,fortfarande med dom Magnetiska mickarna(batteriet laddas,remember)
Låter riktigt bra det här,inte så jobbigt vass och lagom mycket output.
Sammanfattning så här långt ,En helt ok gitarr om man ser den som en vanlig elgitarr som vilken som helst.
(Efter en hel del justerande..

)
Kanske att jag är lite anti mot den 'matta' lacken på halsen,men det är nog en vanesak..
Så nu är det bara Elektroniken kvar att redovisa.
Men det tar vi i Del 2..

Orkar inte skriva mer just nu....PUST!!

Avslutar med lite bilder.
(Den matchar mina Rosa tapeter och är Juligt röd och fiin,jag tror jag börjar luta över mot att tycka 'Snygg'.)