Forum > Demolåtar
KRs Juleljud 2011-12
Angrod:
Nu har jag redigerat låtarna i listan!
Förhoppningsvis ska de nu gå att spela med samma ljudinställning vid uppspelning! :wacko:
Lyssna och NJUUUUT! :lol:
aROCKER:
Vad var tanken med dessa upplägg av låtarna!?
Ljudet pumpar och hackar!?
Är det bara i denna tråd eller låter dom såhär illa?
Harmonica mike:
--- Citat från: aROCKER skrivet 28.12.2011, 03:34:27 ---Vad var tanken med dessa upplägg av låtarna!?
--- Slut citat ---
Du har också märkt det,jag befarade att jag hade knas i bilstereon..
Masteringen hade behövt hamna under Tsmalmbes vingar helt klart.Finns det tid till räddning eller har sista masterings tåget gått..?
Mike
Angrod:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 28.12.2011, 03:48:23 ---
--- Citat från: aROCKER skrivet 28.12.2011, 03:34:27 ---Vad var tanken med dessa upplägg av låtarna!?
--- Slut citat ---
Masteringen hade behövt hamna under Tsmalmbes vingar helt klart.Finns det tid till räddning eller har sista masterings tåget gått..?
Mike
--- Slut citat ---
Va sjutton säger ni? Kan det ha blivit fel i uppladdningen?
Jag raderade de filer jag först laddade ned och laddade ned de nya på de gamla.
Hos mig låter de OK, men jag ska gå igenom de "fixade" filerna ordentligt igen här hos mig.
Absolut är tåget inte kört!
Jag har all låtarna i orginal kvar. 7 av 10 finns i Wav-format, de övriga i Mp3, om någon annan vill göra det.
Harmonica mike:
--- Citat från: Angrod skrivet 28.12.2011, 04:44:00 ---
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 28.12.2011, 03:48:23 ---
--- Slut citat ---
Mike
--- Slut citat ---
Va sjutton säger ni? Kan det ha blivit fel i uppladdningen?
Jag raderade de filer jag först laddade ned och laddade ned de nya på de gamla.
Hos mig låter de OK, men jag ska gå igenom de "fixade" filerna ordentligt igen här hos mig.
Absolut är tåget inte kört!
Jag har all låtarna i orginal kvar. 7 av 10 finns i Wav-format, de övriga i Mp3, om någon annan vill göra det.
--- Slut citat ---
Bra angrod,ge plattan en chans till.
Lätta på komprimeringen.Kolla vilken låt som har högst utljud,låt ingen av de andra överskrida den volymmässigt.
Även om nivåerna skiljer sig åt en del så är det bättre än en överkomprimerad skiva som låter ..ja distad och pressad typ..Var försiktig med kompressorn på¨mastern,jobba med låtarna individuellt om du ids peta.Vi har ju völymreglaget :)
Jag är definitivt ingen masteringsguru,så jag kan inte hjälpa till mer än så här.
Mike
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida