Tack grabbar!
Hogge:Att du nämner Sweet i samma mening som min produktion gör mig så förbannat stolt och glad, dom är väl mina främsta förebilder men att det blir Slade/T-Rex/KISS/Alice Cooper med i grytan ibland är inte heller helt oväntat.
Visst är "DB" bra men ljudet och låtarna på "Sweet fanny Adams" är ta mig fan oslagbart.

För att riktigt komma nära Sweet så måste man arra körerna på rätt sätt och jag är ingen baddare på sånt.
Har inget problem att sjunga där uppe där Andy ligger men man måste hitta rätt stämmor också som sagt.
Jocke: Roligt att ljudet är det rätta, det är min prio med att nu såhär på ålderns höst leka i min hobbystudio...att låtarna inte är klockrena eller framförallt särskilt egna ger jag blanka fan i!

ROCK ON!
Ps Har alltid laddat in en filt i kaggen, men denna gång ligger nog hela JYSK därinne...och det blev ett gött "thump" i det, backade även snaremicken lite från virveln och fick ett snärtigt men fylligt ljud i och med det.
Edit: Rös till när jag såg omslaget till "Desolation Boulevard" i denna tråd...så bra är Sweet och så grymt är omslaget.