Kommer under våren att försöka inhandla ett mindre & lättare PA. "Bose l1 & modell II" är väl den mest vanliga stapeln,
men Hk har en variant, "Elements" & Italienarna har gjort en "blueline kb1". Men har inte kunnat testa ngn av dem
och vet inte hur det funkar för mig som i huvudsak kommer att köra keyboard & sång, ibland klav, git & två sång...
Ngn som har erfarenhet av dessa staplar och vad tror Ni soundrävar om att ha detta till klaviatur?
I väntan på musikklappar:
GOD JUL 
Jeg har en L1 mod. 1 "classic" stapel som jeg spiller gitar og synger i. Funker som fjell.
Darris, organisten har to L1 mkII. Han måtte ju ha stereo. Alle stavene har to bassenheter hver.
Meget fornøyd. Jeg har aldri hørt noen stav-eiere uttale seg negativt, faktisk. Det kommer kanskje av at man har lagt så mye penger i det at det blir en prestisjesak

Vi har opplevd å mangle litt "oomph" i de nedre regioner, noe som ble løst med en aktiv (18"/60kg) sub. Men stort sett er det meget bra lyd. Klar og fin.
Tror Bose har en policy hvor de lar deg (gjennom forhandler) låne utstyr en stund for å teste selv. Sjekke at det er nok "ooomph" i bunn.
Jeg har aldri hørt de andre du nevner.
-Robert
(jobber ikke for Bose - men har kanskje betalt nok til å bli "fanboy")