Forum > Färdiga produktioner

Harmonica mike - Voice of an angel

<< < (2/12) > >>

Dividend:
Jag lyssnar på denna låt jag hört förrr på min acer, bärbara dator, med de sämsta högtalare du kan tänka dig. Låter som det distar/clippar hela tiden. Ändå går budskapet fram på något sätt, om det är religiöst eller mer konkret har jag ingen aning om, men det är en JÄVLIGT bra låt :D

Ok, du ville ha synpunkter på arret. JAg gillar som du vet stora arr, speciellt om budskapet är så poetiskt och "sublimt" som här... Kör hårt, säger jag bara. Borde vara första låt på din kommande skiva... :)

Min mamma som är lite över 50 älskar dina låtar. (Skickat dina låtar till henne, eftersom blues och country är hennes favoritmusikstilar)

Men denna har jag inte skickat. Än.

/Per

Harmonica mike:

--- Citat från: Dividend skrivet 14.06.2007, 11:51:10 ---Jag lyssnar på denna låt jag hört förrr på min acer, bärbara dator, med de sämsta högtalare du kan tänka dig. Låter som det distar/clippar hela tiden. Ändå går budskapet fram på något sätt, om det är religiöst eller mer konkret har jag ingen aning om, men det är en JÄVLIGT bra låt :D

Ok, du ville ha synpunkter på arret. JAg gillar som du vet stora arr, speciellt om budskapet är så poetiskt och "sublimt" som här... Kör hårt, säger jag bara. Borde vara första låt på din kommande skiva... :)

Min mamma som är lite över 50 älskar dina låtar. (Skickat dina låtar till henne, eftersom blues och country är hennes favoritmusikstilar)

Men denna har jag inte skickat. Än.

/Per

--- Slut citat ---

Tack Per.
Dina kommentarer värmde.Skicka låten till mamman,texten är inte religös - den har en betydligt djupare innebörd..Skickar ett pm om det så får du lite större förståelse om innehållet i låten..Förmodligen så är det kompressorn som stökar till det mesta,samt lite nivå justeringar..Tanken att låten blir huvudspåret på min platta är taget! Hård konkurrens med "Learn your lesson" dock...

Tack för feedback.

Mvh
Micael

PoPWerK:
Hej
Vilken låt !! Här gäller det att släcka ner skärmen, luta sig tillbaka och hålla takten lite lätt med nästippen.
Snygga små körer i bakgrunden och gött plock med dom olika instrumenten. Tycker inta att det blir för mycket....kanske spara lite i första versen och sedan köra på i resten.
Låten hade kunnat varit längre med något längre soloparti.....varför inte ett munspel......

Hoppas du inte stoppar ner dina alster i någon skokartong utan ligger på ute bland förlagen.....låter grymt bra.

/Michael

Harmonica mike:

--- Citat från: PoPWerK skrivet 14.06.2007, 13:42:14 ---Hej
Vilken låt !! Här gäller det att släcka ner skärmen, luta sig tillbaka och hålla takten lite lätt med nästippen.
Snygga små körer i bakgrunden och gött plock med dom olika instrumenten. Tycker inta att det blir för mycket....kanske spara lite i första versen och sedan köra på i resten.
Låten hade kunnat varit längre med något längre soloparti.....varför inte ett munspel......

Hoppas du inte stoppar ner dina alster i någon skokartong utan ligger på ute bland förlagen.....låter grymt bra.

/Michael

--- Slut citat ---

Tack Michael.
Det enda som skiljer oss åt är :lol: h:et i namnet..
Nåväl,man är ju lite luttrad å förlagens vägnar..Inte skickat så många än dock,väntar tills jag är nöjd med hela plattan, sen ska det hamras in!

Bra tips och synpunkter om arret - anammas definitivt! Munspels solo...nja..Inte testat då jag tyckte att det räckte så här - men man vet ju aldrig..stråk parti kanske hade varit mera rättvist genre mässigt om det skall till ett solo..

Tackar för de varma synpunkterna om helheten.

Mvh
Micael(utan h)... :D

DåligtGehör:
Har kanske kommenterat denna tidigare? Jag känner i alla fall igen den.

Låten är väldigt fin och sången stark, öm och utrycksfull.

Trummorna är helt ok lagda med några undantag.
   Jag stör mig på hi-haten. Framför allt den (halv)öppna hi-haten som stängs. Den låter så starkt och väl ofta - använd som effekt istället för att vara en del av grundkompet. Väl starkt låter hi-haten efter ca: 0:48. Det blir en dramatisk höjning där. Innan så ligger den ganska lågt men här höjs den och på vissa partier härefter så sticker många slag ut för mycket medan vissa hörs knappt eller inte alls, eller så är det långa oväntade pauser. Jag är inte säker på att det ovan är en korrekt beskrivning men hi-haten medverkar i alla fall inte i tillräcklig grad till en stabil grund. Bäst låter hi-haten i början när den spelar rakt, enkelt och inte för högt - även om den här möjligen ligger lite lågt. 
    Väl många ändringar i beatet i slutet av låten som vid ca: 2:04 - 2:20. Varför förändra kompet som satts igång, särskilt vid 2:14-15 tappar man den stadiga känslan -som behövs. Vid ca: 2:50 tar beatet fart och blir fast en kort stund för att sen snöpligt försvinna. Jo det skall tas ner. Men så här kändes märkligt. Det låter som om trummisen blir osäker på hur han/hon skall hantera låten. Små men viktiga saker.

Är inne på samma som mahan att det finns (emellanåt) en stökighet som inte är hellyckad. Kanske går det att tygla med nivår, eq, panorering etc. men jag tycker mig även ana lite för mycket insatser här och var. Det låter lite som att ni står i replokalen och känner på låten fortfarande - alla vill testa lite grejer. Spelsättet/arrets typ (särskilt på vissa partier); när många instrument skall vara med och skuta på och dra låten framåt, ibland alla på en gång, ibland genom att fraser och inpass avlöser varann i snabb takt kan låta väldigt bra men riskerar även att struktur och stringens är svårare att uppleva. I det här fallet känner jag att jag rätt ofta tappar fokus på sången och låtens backbone.

Undrar om det inte skulle vara bättre med en lite mer distinkt och konturfast ljudbild. Känns väl stor och lätt muddig på sina håll. T.ex. pianot, kören.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion