Forum > Färdiga produktioner

Eddi & Harmonica Mike - Twohearted Soul

<< < (2/4) > >>

Dividend:
Låter bra.

Hmike sjunger som om han inte gjort annat. (Halsen låter mycket bättre.)

Kvalitet! Syntharna borde dock filas lite på vad gäller velocity. Även trummorna låter lite odefinierat orealistiska (?) Sen tycker jag mixaren ska lägga lite delay på HM, ett lätt och minimalt, som passar in i övriga ljudbilden.
SMådetaljer, riktigt trevligt det här.

Kanske det bästa du fifflat ihop Eddi :)

equality:
Lyfter bra i refrängen med ett oväntat Eddie-ackord (borde varit beredd men blir lika överraskad varje gång) och att pianot självständiga spel gillas mycket. Sedan tappar jag bort mig tills versen återkommer, kanske är det ett tidigt stick? Behöver lyssna mer för att få struktur. Får bli imorgon. Lovande så långt och Mickes pipa äger som alltid.

Harmonica mike:
Kärlek  :wub:

Maxb:
Å vad glad jag blir av din kommentar,stort TACK.Purplerain är en stor låt.
En sak till Max,du har en riktigt bra låt på gång med matte  B)

Maria:
Tom waits,ja jag gillar honom också.Nån annan har nämt likheter mellan honom och mig tidigare..Jättestolt över ditt utlåtande över min röst,och riktigt glad  :wub: Eddi fick helt klart till det i denna.Jag hörde nåt "Foreigner" liknande innan jag tog ut sången,och ut kom detta.

Gurano:
Tack för att du gillar det.Eddi får fylla i dina funderingar.Han står för det instrumentala och mixeriet,I´m just the messenger boy  :)

Dividend:
Tack Per.Jag behövde verkligen sjunga.Det löste upp det sista obehagliga i halsen så nu är jag nästan hundra igen.

EQ Micke:
Tack Micke..Eddi får fylla i lite här.

################################

Vad glad jag blir av alla varma kommentarer om min röst.Riktigt kul att ni gillar låten,jag tycker också att Eddi fick till det i denna..Stort tack skall ni alla ha,det värmer verkligen.

Mike

bjurte:
Det här är bra,bitvis riktigt djä..a skitbra..
Melodimässigt bland det bästa jag hört här,bra sjunget osv..
Håller med EQ om det tidiga sticket,det kommer för tidigt och det blir melodiskt lite rörigt.
Trummorna låter inge vidare,mixen lite tvivelaktig,men låten i sig whaow!!
Tycker du ska lägga ner lite mer tid på detta,det kommer att kunna bli riktigt kanonbra. :wub:

Asti:
Riktigt skön låt med suverän sång av HMike!
Gillar också pianospelet som "stödjer" melodin.
Det är ett parti där sången blir lite otydlig - "rain wash away..." nå'nting.
Synthen/stråkarna är lite statiska och trummorna låter aningen tunna,
men en riktigt bra låt!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion