Kontrollrummet

Vad göra med uppdaterade program?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Irienixon

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 10
    • Visa profil
Ja alltså, är ingen hejjare på det här med datorer. Har uppdaterat Cubase SE3 till SL3 för ett bra tag sedan. Är intresserad av att ytterligare uppdatera mitt SL3 till Cubase 4 Studio (inte minst för att kunna ändra plats på insertarna) och undrar nu helt sonika om man kan ta bort SE3 helt? Och sedan om man kan ta bort SL3 från hårddisken när man sett att Cubase 4 funkar och flyter som det ska? Som det är nu ligger SE3 kvar i Steinberg mappen. Vad bör vara kvar och vad kan man ta bort?


Utloggad joachime

  • gnalaT
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 264
  • Grädde på moset
    • Visa profil
    • XLN Audio
Du kan avinstallera det du inte vill ha kvar. Dyker frågan upp vad du vill göra med shared files låter du dem vara kvar.
Arbetar på XLN Audio



Utloggad swellman

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 26
    • Visa profil
Om jag minns rätt så är det så att man har släppt på bakåtkompatibiliteten i 4:an. C4 kan öppna SX3´s filer men inte SX2´s och äldre.(?)
SX3 och äldre kan inte öppna filer från C4 alls. (?) Jag misstänker att förhållandet gäller för SE och SL-versioner också.
Det kan alltså vara idé att behålla den äldre versionen för att kunna läsa sina gamla låtar och för att ev. kunna samarbeta med nån om har en äldre Cubase.
Jag är inte hundra på att jag har rätt men det kan vara värt att kolla innan du gör dig av med 3:an.