Forum > Demolåtar
The Ground.mp3 från ddummer
jonnerstone:
Jäkligt bra detta och en bra röst samt bra arr. Det är en utmärkt strategi som du säger att vänta med finliret tills man har en drös låtar som e tänkta att hänga ihop. Man upptäcker detaljer som e både bra och dåliga som kan fixas om man låter låten vila lite, samt att man kan gå tillbaka till trådar som denna och kolla vad andra hade för tankar. Finns inte mycket att hänga upp sig på här. Är lite inne på det Clemens nämner om stråkarna/mattan som kanske kunde göras lite intressantare. Några tråkiga puffljud framförallt i början, men det är ju ganska lätt att fixa till i redigeringen sen. Dock så störs jag lite av det svengelska uttalet. Många svenskproducenter brukar ofta påpeka det som en brist (framför allt dom i idoljuryn har man märkt). Dock så är det svårt att veta vad man tycker i dom engelskspråkiga länderna, om man kanske tycker det är charmigt och exotiskt (tänker på t.ex Björk som ju verkligen låter exotisk med sin engelsk/isländska dialekt). Personligen så tycker jag inte att det låter så exotiskt och hade nog försökt anstränga mig lite mer med uttalet.
Coolt att det är insjunget med i-rig. Jag brukar själv använda mig av VocaLive till iPhone för att sjunga in idéer på resande fot. Smidigt att bara lägga in en mp3:a med musiken som bakgrund på ett spår, sen har man ytterligare tre spår för leadsång och stämmor. Jag använder det dock mer som ett anteckningsblock och sjunger in det på "riktigt" vid senare tillfälle, därför klarar jag mig bra än så länge med den inbyggda mikrofonen :)
Tack för en skön låt :)
Micke
Asti:
Riktigt bra! Fantasifullt arr, spännande harmonier/klanger och jättebra sång!
Det här ska jag lyssna mer på hemma med bättre lurar i lugn och ro! :)
/Asti t.f. jobbare
ddummer:
--- Citera ---Dock så störs jag lite av det svengelska uttalet.
--- Slut citat ---
Jodå hon är fullt medveten om detta , men eftersom uttalen skiftar mellan olika tagningar på samma ord så är det bara en fråga om koncentration i hennes fall där hon i läge ett är svensk vis poppare så det är inga problem i slutändan när man sammanställer med bättre inspelningsmöjligheter. Viktigaste är att låten förmedlar något.. och det tycker jag att den gör så då går vi vidare i processen.
//Daniel :)
jonnerstone:
--- Citat från: ddummer skrivet 20.12.2011, 16:20:43 ---
--- Citera ---Dock så störs jag lite av det svengelska uttalet.
--- Slut citat ---
Jodå hon är fullt medveten om detta , men eftersom uttalen skiftar mellan olika tagningar på samma ord så är det bara en fråga om koncentration i hennes fall där hon i läge ett är svensk vis poppare så det är inga problem i slutändan när man sammanställer med bättre inspelningsmöjligheter. Viktigaste är att låten förmedlar något.. och det tycker jag att den gör så då går vi vidare i processen.
//Daniel :)
--- Slut citat ---
Helt rätt :) Jag betvivlar inte en sekund att det kommer bli skitbra i slutändan :wub:
Jocke:
Vad ska jag kunna skriva som inte redan sagts? Otroligt bra! :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida