Forum > Demolåtar

God Jul 2011 - till KR Juleljud 2011

(1/3) > >>

Angrod:
Har knåpat ihop en julsång blixtsnabbt (som vanligt)

Ingen sequenser här. Alla instrument spelade "live" dock en del på synth!

Efter mix och eko på sången har jag endast komprimerat den 3:1. Det är alla effekter! Så autentiskt som möjligt ska det vara. MEN Vad kan man ändra på i mixning osv? Tips mottages tacksam. Dock innan den 20/12 som är sista dan för KR Juleljud 2011

Gurano:
Hej
Det låter lite som att hihaten är osynk hela låten igenom - det måste du nog försöka fixa.
Det är en ganska massiv ljudvägg så sången kommer inte riktigt fram i mina hörlurar i alla fall

Ha det gott
Gurano

MaxB:

--- Citat från: Angrod skrivet 18.12.2011, 17:53:27 ---Har knåpat ihop en julsång blixtsnabbt (som vanligt)

Ingen sequenser här. Alla instrument spelade "live" dock en del på synth!

Efter mix och eko på sången har jag endast komprimerat den 3:1. Det är alla effekter! Så autentiskt som möjligt ska det vara. MEN Vad kan man ändra på i mixning osv? Tips mottages tacksam. Dock innan den 20/12 som är sista dan för KR Juleljud 2011

--- Slut citat ---

Hälften skoj, hälften allvar: - Gör om, gör rätt!

En del otajtheter och murrigt ljud, där inte alla instrument och röstinsatser kommer fram tydligt.
Det är alla tips jag kan ge med given deadline: "Knåpat ihop blixtsnabbt... tips innan 20 december..."

Angrod:
Tack båda två för era synpunkter! Ni har naturligtvis rätt båda två!

Nu har jag förhoppningsvis synkat in Hiaten. Har sänkt ljudbilden också. Hörde själv att "sången" drunknade speciellt i versen.

Hur låter det nu då?

Dividend:
Känns lite otajt. KAnske hihaten, men tycker trummorna överlag ligger fel mot sången.

Sången ska upp, kanske sjungas ett par gånger till så det blir lite mer tonsäkert? :) Annars autotuner.. Fritt fram att använda tycker jag i det här läget :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion