Kontrollrummet

Eddi, MaxB & Perowitch - I Want You

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
LÅTNAMN:           I Want You
ARTIST/GRUPP:   Eddi, Perowitch & MaxB
GENRE:              Dylan
LÅTLÄNGD:         3:40 ca
KOMPOSITÖR:     Dylan
PRODUCENT:       Eddi
EV. MEDVERKANDE:MaxB Munspel, Perowitch trummor
INSPELNINGSÅR:    2011
FORMAT: mp3

Jag tror jag missade det där med personlig tolkning I det här fallet ansåg jag att orginalet var så pass bra så att jag ville efterlikna det Men det finns en grej som jag alltid har retat mig på vid lyssning av denna och det är att han inte går ner på "so bad" vilket jag gör i denna och där någonstans slutade min personliga tolkning. Låten kom 7:a eller så i festivalen  men fick goda vitsord hela vägen dock inte poängmässigt men men den var kul att göra.

På begäran klistrar jag in från diskografitråden:
Låt 4 I want you:
Varför ska man skriva ner tankar?
Om huvudet är tomt får kroppen lida - kan det va nåt?
Ärligt talat så finns inte så mycket tankar om denna låt - jag har ännu inte fattat vad den handlar om trots att jag både har läst och sjungit texten flera gånger. Det lär vara så att han skrev den i samma veva som han blev ihop med Sara vem nu det är - Sara Dylan - aldrig hört någon låt från henne. Men det är väl något slags tjat han sjungbräker "I want you" fyrtinutton gånger - hon stod väl inte ut till slut antar jag. Bli ihop med Bob eller ta självmord var väl hennes alternativ kan jag tänka mig och just den veckan hade hon slut på ammunition kanske? Vad vet jag, jag säljer inte ammunition i hennes zip-code, eller så hade väl Bob i någon av sina klara stunder gömt ammunitionen - förmodligen i toaletten eller något annat streetsmart ställe kanske i munspelet för något konstigt är det med det ljudet. I övrigt tycker jag att kart ska gå att förstöra men de är ju så förbenat hårda.....
« Senast ändrad: 17.12.2011, 17:10:38 by Eddi »
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Får jag rösta på den nu?  :lol:

Det var några resor i planeringen av låten. Jag ombads spela munspel och försökte göra det som Dylan (med många toner samtidigt). Sen på slutet av munspelsspåret (vid 150) tog jag ett varv som jag vill spela munspel.

Det visade sig att vald tonart var svår att sjunga så Eddi fick sänka låten och jag hade varken tid eller munspel som passade den nya tonarten. Alltså fick Eddi trolla med munspelsspåret och då hände något som gör att det inte är i synk (där jag la det från början).

Låten och sången är skön och rullar på härligt. Gillar den och om det inte är för sent ger jag den många poäng i festivalen!  ;)
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Skönt Dylanlikt arrat och jag gillar pianot och orgeln mycket!
Hänger upp mig lite på att vid "I want you" går sången upp till C på "want", jag skulle vilja ha det till A i stället....?
Sången skulle nog upp en aning i mixen och basen är lite anonym.
Som helhet skönt och lite skramligt sound!
Härlig låt som man blir glad av!
/Asti t.f. tonsättare
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Ja en skön låt är det och kul att höra er spela den.
Munspelet har lite för mycket reverb för resten av ljudbilden - hamnar lite i rummet bredvid.
Eddis sång påminner om Lou Reed - kul blandning.

Gott jobb
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
LÅTNAMN:           I Want You
ARTIST/GRUPP:   Eddi, Perowitch & MaxB
GENRE:              Dylan
LÅTLÄNGD:         3:40 ca
KOMPOSITÖR:     Dylan
PRODUCENT:       Eddi
EV. MEDVERKANDE:MaxB Munspel, Perowitch trummor
INSPELNINGSÅR:    2011
FORMAT: mp3

Jag tror jag missade det där med personlig tolkning I det här fallet ansåg jag att orginalet var så pass bra så att jag ville efterlikna det Men det finns en grej som jag alltid har retat mig på vid lyssning av denna och det är att han inte går ner på "so bad" vilket jag gör i denna och där någonstans slutade min personliga tolkning. Låten kom 7:a eller så i festivalen  men fick goda vitsord hela vägen dock inte poängmässigt men men den var kul att göra.

Er låt kom först i den andra halvan av startfältet, d.v.s. 8:a Eddi.  :)       
Jag tycker också att det är en skönt tolkning och bra framfört.  Förklaringen varför inte ni fick points från mig är att jag absolut inte gillar låten överhuvudtaget.  Jag får t.ex. utslag av harmonierna över "bad"...  Önskar att ni hade gjort ngn annan!  :)     /Fuzz
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Får jag rösta på den nu?  :lol:

Det var några resor i planeringen av låten. Jag ombads spela munspel och försökte göra det som Dylan (med många toner samtidigt). Sen på slutet av munspelsspåret (vid 150) tog jag ett varv som jag vill spela munspel.

Det visade sig att vald tonart var svår att sjunga så Eddi fick sänka låten och jag hade varken tid eller munspel som passade den nya tonarten. Alltså fick Eddi trolla med munspelsspåret och då hände något som gör att det inte är i synk (där jag la det från början).

Låten och sången är skön och rullar på härligt. Gillar den och om det inte är för sent ger jag den många poäng i festivalen!  ;)
Borjan och sista delarna av munspelet sitter bra men jag hade problem med mellan delen försökte dölja det lite under violinen :P Men du bevisade att det går att lira som Dylan fast jag gillade det andra sättet bättre.
Och alla poäng kanske du kan spara till nästa festival så får jag ha dom innestående :lol:

Skönt Dylanlikt arrat och jag gillar pianot och orgeln mycket!
Hänger upp mig lite på att vid "I want you" går sången upp till C på "want", jag skulle vilja ha det till A i stället....?
Sången skulle nog upp en aning i mixen och basen är lite anonym.
Som helhet skönt och lite skramligt sound!
Härlig låt som man blir glad av!
/Asti t.f. tonsättare
Sjunger inte Dylan så kanske jaja så kan det bli - jag blir glad av tycket :D

Ja en skön låt är det och kul att höra er spela den.
Munspelet har lite för mycket reverb för resten av ljudbilden - hamnar lite i rummet bredvid.
Eddis sång påminner om Lou Reed - kul blandning.

Gott jobb
Gurano
Tack för tyck Göran :D

LÅTNAMN:           I Want You
ARTIST/GRUPP:   Eddi, Perowitch & MaxB
GENRE:              Dylan
LÅTLÄNGD:         3:40 ca
KOMPOSITÖR:     Dylan
PRODUCENT:       Eddi
EV. MEDVERKANDE:MaxB Munspel, Perowitch trummor
INSPELNINGSÅR:    2011
FORMAT: mp3

Jag tror jag missade det där med personlig tolkning I det här fallet ansåg jag att orginalet var så pass bra så att jag ville efterlikna det Men det finns en grej som jag alltid har retat mig på vid lyssning av denna och det är att han inte går ner på "so bad" vilket jag gör i denna och där någonstans slutade min personliga tolkning. Låten kom 7:a eller så i festivalen  men fick goda vitsord hela vägen dock inte poängmässigt men men den var kul att göra.

Er låt kom först i den andra halvan av startfältet, d.v.s. 8:a Eddi.  :)      
Jag tycker också att det är en skönt tolkning och bra framfört.  Förklaringen varför inte ni fick points från mig är att jag absolut inte gillar låten överhuvudtaget.  Jag får t.ex. utslag av harmonierna över "bad"...  Önskar att ni hade gjort ngn annan!  :)     /Fuzz
Utslag! Låter allvarligt :lol:
Tack för tyck Fuzzen :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Tycker du skulle ha med den festliga programförklaring som du skrev till denna.  :lol: Det här är jättebra. Kul att höra att det var ett co-lab, visste jag inte. Snyggt med tamburinen på reffen. Munspelet funkar ju bra Dylanskt, stör mig lite på Desire - Hurricane-violinen som kunde lämnat trynorgeln ifred. Jorå, bara texten som jag reagerar på lite, " I wan't you" upprepas in absurdum. Kanske kan varieras med ett "Why can't you" el nåt. Annars all heder åt textförfattaren. :D 
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Tycker du skulle ha med den festliga programförklaring som du skrev till denna.  :lol: Det här är jättebra. Kul att höra att det var ett co-lab, visste jag inte. Snyggt med tamburinen på reffen. Munspelet funkar ju bra Dylanskt, stör mig lite på Desire - Hurricane-violinen som kunde lämnat trynorgeln ifred. Jorå, bara texten som jag reagerar på lite, " I wan't you" upprepas in absurdum. Kanske kan varieras med ett "Why can't you" el nåt. Annars all heder åt textförfattaren. :D 
Textskriveriet får du ta upp med herr Dylan - fast jag gillar den. Violinen var ju mitt andra försök till personlig tolkning - föll alldeles platt således :rolleyes:
Anledningen till att du inte fick poäng från mig EQ var att jag följde ett schema i betygsättningen och ett av kriterierna var "Dylankänsla" där dippade din poäng, jag var den ende förutom du som inte gav poäng åt din låt!. Annars gillade jag din låt - ska du inte lägga upp den på färdiga?
Idén med att klippa in diskografin var bra - härmed genomfört.
Stort tack för tyck EQ :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se